به گزارش ایرنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی روز یکشنبه در آیین نماز ظهر عاشورا در مسجد جامع مراغه افزود: این روز، روز جوانمردی و آزادگی است و قیام عاشورا، درس ایستادن در برابر دشمن و ذلت ناپذیری را همراه با اخلاص و تقوا به همگان داد.
وی اضافه کرد: سالار شهیدان کربلا حتی در قتلگاه و در آخرین لحظات عمر شریفشان، پیام آزادگی را دادند و خطاب به کوفیان اعلام کردند که اگر دین ندارید و از آخرت نمی هراسید لاقل آزادمرد باشید.
امام جمعه مراغه گفت: یاران باوفای امام حسین (ع) در صحرای کربلا و در روز عاشورا اعلام کردند که تا آخرین قطره خون در رکاب امامشان خواهند بود و این امر را با نثار خون پاکشان نشان دادند.
آیت الله پورمحمدی افزود: یاران پیر و جوان امام از جمله حبیب بن مظاهر، مسلم بن عوسجه که محضر پیامبر (ص) را درک کرده بودند در همراهی نواده رسول خدا تردید نکرده و در این راه به شهادت رسیدند و اکنون نیز همه ما به مقام والای آنان غبطه می خوریم.
نماز ظهر عاشورا همزمان با سراسر کشور و با حضور عزاداران حسینی در مسجد جامع مراغه برگزار شد. شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.