به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار شهر تربت حیدریه از نخستین ساعات صبح روز یکشنبه با دسته روی هیات های زنجیر زنی و سینه زنی آیین های عزاداری به پا کردند.
خیابان های منتهی به مسجد جامع تربت حیدریه امروز شاهد اجتماع عظیم عزاداران حسینی بود و مردم عزادار در غم فراق سید و سالار شهیدان با برپایی مجالس روضه خوانی و مراسم حزن انگیز به یاد شهدای کربلا به سر و سینه زده و عزاداری کردند.
عاشورای امسال به یاد شهید مدافع حرم شهید محسن حججی حال و هوای یادآوری رشادت این شهید بزرگوار را به خود گرفته بود، به شکلی که چه در آذین بندی خیابان ها و چه در نوحه خوانی و عزاداری ها رد و نشان های این شهید مظلوم مشهود بود.
در طول مسیر هیات های عزاداری، افراد خیر با برپایی ایستگاه های صلواتی و توزیع شربت، چای، شیر و اطعام خاص این ایام نظیر شله زرد، از عزاداران پذیرایی کردند.
عده ای از عاشقان حسینی نیز با پوشیدن لباس ویژه ای با عنوان پاکبانان به همراه کارکنان پاکبان شهرداری در تمام مسیرها مزبور مشغول نظافت بودند و شهرداری نیز با پیش بینی سطل ها و پلاستیک های سیار زباله نقش ویژه ای در پاکسازی همزمان خیابان ها را بر عهده داشت.
عزاداران حسینی همزمان با نوای اذان ظهر، با اجتماع در مسجد جامع تربت حیدریه و خیابان های اطراف، نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه کردند.
هم اکنون 200 هیات عزاداری در شهرستان تربت حیدریه فعالیت دارند.
این شهرستان دارای 33 تکیه و 363 مسجد است که عزاداری ماه محرم در آنها برگزار می شود.
شهر 130 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744 / 6053 خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.