به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی شنبه شب در مراسم سوگواری شب عاشورای حسینی در حرم مطهر امام راحل با بیان اینکه تمسک به سیره سیدالشهدا(ع) راه تداوم و بقای انقلاب اسلامی است افزود: همانگونه که امام حسین(ع) راه خود را آگاهانه و مومنانه انتخاب کرده و ادامه داد ملت ایران نیز آگاهانه و مومنانه راه خود را برگزیدند.
وی با اشاره به قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا گفت: امام حسین(ع) به خاطر تکلیفی که برای نجات دین جد خود احساس می کرد قیام کرد و تلاش کرد تا ماهیت ضد دین معاویه و فرزند فاسد وی یزید را برای مسلمانان روشن کرده و اسلام را انحطاط و سقوط نجات دهد.
علوی گفت: امام حسین(ع) به دنبال ایجاد حکومت صالحان بر روی زمین و از بین بردن انحرافات و پیرایه ها از اسلام بود و در این راه جان عزیز خود را تقدیم خدا کرد تا همه بدانند که اسلام عزیز است و جان ها باید فدای آن شود.
وی ادامه داد: امام حسین(ع) با احساس خطر برای اسلام و جامعه اسلامی وارد میدان شد تا به همگان نشان دهد که هر کسی لایق حاکمیت بر مسلمانان نبوده و حاکم جامعه اسلامی شرایط مهم و سختی دارد و باید عادل، مومن و بری از ناپاکی ها و تعلقات نفسانی باشد.
علوی گفت: یزید فردی هوس باز، منحرف و ضد دین بود که به هیچ وجه لایق حاکمیت بر مسلمین را نداشت و امام حسین(ع) بدون در نظر گرفتن نتیجه قیام وظیفه شرعی و انسانی خود را انجام داد و تاریخ گواهی داد که آنکه پیروز شد و توانست حقانیت خود را ثابت کند امام حسین(ع) بود.
وی ادامه داد: قیام امام حسین(ع) با قیام خود نشان داد که همه انسان ها باید در مقابل اسلام و انحرافاتی که ممکن است این دین را آلوده کند باید احساس مسئولیت کنند و بدانند که حتی در این راه مقدس باید جان خود را فدا کنند.
مراسم سوگواری سید الشهدا(ع) همزمان با شب عاشورای حسینی با حضور اقشار مختلف مردم مومن و عزادار، حجت الاسلام سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) و بیت امام راحل در حرم مطهر ایشان برگزار شد.
6139
انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.