امشب، شبی است که فردایش، آزادگی را سر بریدند، مردانگی را به مسلخ کشیدند و خون خدا را در خون، غوطه ور کردند.
عاشورای سال 61 فرا رسید و سید الشهدا(ع) که با یاران وفادارش به صحرای کربلا آمده بود، در آفتاب سوزان ظهر عاشورا همچون نگین انگشتری در محاصره دشمنان اسلام و قرآن قرار گرفت.
حسین بن‏علی ( ع ) با دلی آرام، قلبی مطمئن و روحی بلند در برابر همه سردمداران کفر و مزدورانشان ایستاد و پیام عاشورا را ابلاغ کرد.
و اکنون عاشورا با آن حال و هوای خاصش از راه ‌رسید و دوباره عطر خوش حسینی به مشام می‌رسد و نوای یاحسین، گوش جان را نوازش می‌دهد.
'یاحسین' ی که همواره ورد زبان ملت ایران بوده و با همین زمزمه‌ها و نام حسین(ع) بود که توانستند از خود حماسه هایی خلق کنند که در تاریخ جاودان بماند.
امام حسین ( ع ) به همراه 72 تن از یاران صدیقش حماسه‌ای خلق کرد که با یادآوری آن می‌توان به عظمت این نهضت سرخ پی برد و برای حرکتها و مبارزات ظلم‌ستیزانه بعدی، در طول تاریخ پس از امام(ع) و یارانش الگو شد.
در باره رویداد عاشورا بسیار گفته و نوشته‏اند اما باز هم جای گفتن و نوشتن باقی است، چرا که این رویداد از چنان ابعاد بزرگ و گسترده‏ای برخوردار است که هر چه بیش‏تر به تحلیل و بررسی آن پرداخته شود زوایای تازه‏تری از آن آشکار خواهد شد.
عاشورا نه یک حادثه که یک فرهنگ است، فرهنگی برخاسته از متن اسلام ناب که نقش حیاتی را در استحکام ریشه ها، رویش شاخه ها و رشد بار و برهای آن ایفا کرده است.
عاشورا هیچگاه در محدوده زمان و جغرافیای خاصی محصور نمانده است، بلکه همواره الهام بخش تشیع در راستای حرکت ها، جنبش ها و قیام های راستین در برابر کانون های ظلم و کفر و نفاق بوده است.
قیام عاشورا از سال 61 هجری تا امروز همچون چشمه‏ای جوشان و خروشان از آب زلال و گوارای خود، تشنگان معرفت و حقیقت را سیراب کرده و الهام‏بخش بسیاری از نهضت‏های حق علیه باطل بوده است.
آذرخشی از آسمان کربلا درخشید که نور آن مشعل فروزان راه حق طلبان و حقیقت جویان و ابهت و صلای آن در هم کوبنده الحاد و نفاق شد و عاشورا رسالت بزرگی را بر دوش همه دینداران نهاد.
عاشورای حسینی بر همه آزادگان جهان تسلیت باد.
6197 محمد حسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.