صیاد لطفی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به رشد روزافزون کوره های آجرپزی در شهرستان بناب و تمکین نکردن مالکان آن ها به اخطارهای صادرشده افزود: به همین دلیل با اجرای دستور قضایی مبنی بر جلوگیری از فعالیت کوره های ذغال پزی متخلف، از ادامه فعالیت 45 واحد آنها در سطح شهرستان ممانعت شد.
وی اادامه داد: با احتساب تعطیلی 10 واحد قبلی، تعداد واحدهای تعطیل شده کوره های ذغال پزی شهرستان بناب در روزهای اخیر به 55 واحد رسید.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب با تاکید بر اینکه همه کوره های ذغال پزی بایستی حداقل 2 کیلومتر از اماکن مسکونی فاصله داشته باشند، گفت: به علت سنتی بودن کوره ها، نزدیکی آن ها به محدوده سکونتگاه های شهری و روستایی، پراکنش بالای دود و آلایندگی و همچنین تعداد زیاد کوره ها، بهداشت عمومی و سلامت شهروندان در معرض خطر است.
لطفی از مالکان همه کوره های فعال ذغال پزی هستند خواست ضمن همکاری لازم با مسئولان امر، شخصاً اقدام به جمع آوری این کوره ها کنند.
وی تعداد کوره های ذغال پزی باقیمانده فعال در سطح شهرستان بناب را حدود 80 واحد اعلام کرد.
شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
این شهرستان به دلیل شهرت 'کباب بناب' و تعداد زیاد واحدهای پخت و عرضه کباب که ذغال چوب یکی از مواد مصرفی اصلی آن ها برای تولید گرما و پخت کباب است، مصرف ذغال بیشتری دارد.
همچنین با لحاظ مقدار ذغال مصرفی چایخانه ها، قهوه خانه ها و مصارف عمومی دیگر، رشد فزاینده کوره های ذغال پزی در این شهرستان چندان غیرعادی نیست.
تنظیم و انتشار: عزیزی راد
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.