به گزارش ایرنا، صیاد لطفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به افزایش روزافزون این کوره ها و تمکین نکردن مالکان آن ها نسبت به اخطارهای صادره شده از سوی این اداره، افزود: در راستای جلوگیری از آلودگی هوا و تهدید علیه بهداشت عمومی بنا به دستور دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان 10 واحد کوره ذغال پزی در روستای چلقایی از توابع بناب پلمپ شد.
وی اظهار کرد: این کوره ها به صورت سنتی فعالیت و بعضی از آن ها به علت فاصله 300 متری با اماکن مسکونی پراکنش دود بالایی در منطقه ایجاد می کرد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بناب یادآوری کرد: به علت سنتی بودن کوره ها، نزدیکی به محدوده سکونت گاه های شهری و روستایی، پراکنش بالای دود و آلایندگی و تعداد زیاد کوره ها، بهداشت عمومی منطقه و سلامت شهروندان در معرض خطر بود.
لطفی ادامه داد: حدود 70 واحد کوره ذغال پزی در روستای چلقایی فعالیت دارد که با در نظر گرفتن فاصله از محدوده شهری و روستایی برای بیشتر آن ها پرونده قضایی در مراجع قضایی تشکیل و موضوع از سال 1384 تحت پیگیری بود.
وی گفت: از آنجایی که فعالیت این کوره ها نقش بسزایی در آلودگی و کیفیت هوای منطقه دارد، در ادامه نسبت به تعطیلی و پلمپ سایر واحدهای کوره آجرپزی نیز اقدام می شود.
شهرستان بناب در 120 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.
تنظیم کننده: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.