رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر اینکه پزشکان باید با بهره‌گیری از توانمندی‌های خود به انسان‌ها طول عمر با عزت و با کیفیت را به ارمغان بیاورند، گفت: آنچه که امروز جامعه از ما مطالبه می‌کند، بهبود کیفیت زندگی مردم بوده و مجموعه‌ی پزشکی در جامعه می‌تواند در این راستا اقدامات موثری انجام دهد.‌
به گزارش ایسنا، منطقه آذرالیجان‌شرقی، محمدحسین صومی در کنفرانس بین‌المللی ارولوژی فانکشنال تبریز، با اشاره به اهمیت برگزاری این کنفرانس بین‌المللی، اظهار کرد: از تمامی دست‌اندرکاران این کنفرانس و به‌ویژه گروه اورولوژی، به خاطر تلاشی که در راستای برگزاری این کنفرانس بین‌المللی انجام دادند، قدردانی می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه پویایی یک دانشگاه به برگزاری سمینارها و حضور افراد متخصص و محققان است، افزود: دانشگاهی که این موارد را مورد توجه قرار دهد بدون شک دانشگاهی بزرگ است و دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با قدمتی ۷۰ ساله اقدام به برگزاری چنین کنفرانس‌های مهم می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به قدمت ۷۰ ساله‌ی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، یادآور شد: بعد از دانشگاه تهران، علوم پزشکی تبریز در سال ۲۶ متولد شده و امروز نیز با تلاش و کوشش به بلوغ خاص خود رسیده است.
وی اضافه کرد: قطعا با گسترش دانشگاه‌ها و به نسبت قدمت‌شان، پرداخت به مسائل مغفول جامعه از وظایف اصلی آنان خواهد بود که بی اختیاری ادراری-مدفوعی نمونه‌ای از آن بوده و برخی از زنان با زایمان های متعدد به این بیماری مبتلا بوده و گاه نیز جزوی از اصول زندگی خود دانسته‌اند.
صومی ادامه داد: طی سال‌های اخیر در این خصوص تلاش‌های بسیاری شده و ما نیز در دانشگاه علوم پزشکی تبریز این موارد را پیگیری می‌کنیم و همچنین در قالب بیمارستان جامع تخصصی زنان در بیمارستان الزهراء(ص) تلاش می‌شود تا اقداماتی در مورد اختلالات عملکردی انجام گیرد؛ این اختلال در گذشته در گروه‌های خاص مشاهده می‌شد اما امروزه با تغییر روش‌های زندگی مطمئا گروه‌های جدیدی نیز به آن اضافه خواهند شد.
وی متذکر شد: سعی دانشگاه بر این بوده که زیرساخت‌های فضای فیزیکی و تجهیزات را علی‌رغم مشکلات تامین کند، افزود: بعد از این اقدامات، در راستای تامین نیروی انسانی قدم‌هایی برداشته شده و طی آن و هر ساله نیروهای جوان را جذب می‌کنیم؛ در ادامه نیز باید نرم‌افزارها و سیستم آموزشی و پژوهی ما اصلاح شود تا به معضلات جامعه رسیدگی کنیم.
گفتنی است، کنفرانس بین‌المللی ارولوژی فانکشنال تبریز تحت عنوان "تازه‌های پیشگیری، تشخیص و درمان بی‌اختیاری ادراری-مدفوعی"، ۱۸ و ۱۹ مردادماه در تالار شهید شایانمهر دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.