به گزارش ایرنا، رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در این آیین با تشریح اقدامات انجام گرفته در دولت تدبیر وامید، تامین و ارتقای زیرساخت های بهداشتی و درمانی را از اولویت های این دانشگاه عنوان کرد.
مرتضی هاشم زاده بیان کرد: در این مدت تمامی بیمارستان های استان تعمیر و نوسازی، برخی اورژانس ها توسعه یافت و در برخی شهرستان ها کلینیک تخصصی و فوق تخصصی راه اندازی شد.
وی افزود: راه اندازی مرکز تخصصی ناباروری، آغاز فعالیت دانشکده دندانپزشکی و فناوری های نوین، تجهیز بخش لیبر بیمارستان ها به اتاق های تک نفره زایمان و توسعه بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد و لردگان از دیگر خدمات ارزنده دولت یازدهم در چهارمحال و بختیاری است.
هاشم زاده از تولید بافت های استخوان، پوست و غضروف در این دانشگاه طی برنامه ای پنج تا 10ساله آینده خبر داد و گفت: برخی زیرساخت ها نظیر ساخت اتاق تمیز بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد درحال اجراست که هدایتگر این برنامه خواهد بود.
اتاق تمیز، محیطی محافظت شده در برابر آلاینده ها برای انجام تحقیقات علمی است.
وی عدالت در دسترسی به خدمات با توسعه و تکمیل مراکز درمانی شهرستانی، کسب رتبه برتر پژوهشی کشور برای 13 سال متوالی در بین دانشگاه های تیپ 3 کشور و اجرای طرح تحقیقاتی و مطالعاتی کوهورت برای بررسی وضعیت سلامت 10هزار نفر از جمعیت استان را از دیگر خدمات دولت برشمرد.
هاشم زاده تصریح کرد: با وجود اقدامات موثر و سازنده سال های گذشته، اما این استان کماکان تا نقطه مطلوب فاصله دارد و کمبود زیرساخت های بهداشتی و درمانی در این استان همچنان به چشم می خورد.
وی، کمبود تخت های بیمارستانی را از مشکلات بخش درمان این استان عنوان کرد و افزود: در برخی استان ها نظیر یزد با وجود برخورداری از جمعیتی برابر چهارمحال و بختیاری، از رقمی معادل سه هزار تخت بهره مند است که این رقم 2 برابر تخت های بیمارستانی ما است.
هاشم زاده با بیان این که اقدامات در حوزه سلامت تنها با همکاری دستگاه ها، بخصوص مسئولان ارشد کشور امکان پذیر است، پرهیز از بخشی نگری به مبحث حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه را خواستار شد.
به گزارش ایرنا، در این آیین ارسلان خالدی فر به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی معرفی و از خدمات مرتضی هاشم زاده قدردانی شد.
ارسلان خالدی فر، فوق تخصص قلب و سرپرستی دانشکده پزشکی و ریاست بیمارستان هاجر شهرکرد را در کارنامه فعالیت های خود دارد.
خبرنگار:شکوفه سلیمانی**انتشار: جهانبخش صفری
8125/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.