به گزارش ایرنا، در آیینی که به همین مناسبت برپا شده بود پروفسور قاسم انصاری با تبیین اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: یکی از راههای مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب و کتاب خوانی و ترویج مطالعه در جامعه به ویژه در میان جوانان و نوجوانان است.
وی افزود: کتاب بهترین وسیله انتقال میراث ادبی از نسلی به نسل دیگر است.
وی همچنین به شخصیت جهانی پروفسور محسن هشترودی ریاضی دان برجسته نیز اشاره کرد و گفت: علم و فضیلت هشترودی در دنیا شناخته شده و وی یکی از فیلسوانف نامدار جهان است.
انصاری از شهرستان هشترود نیز به عنوان بهشت ایران در زمینه علم و طبیعت یاد کرد.
سید حمزه امینی نماینده مردم هشترود در خانه ملت نیز خواستار ایجاد و احداث فرهنگسرایی در شان هشترود شد و گفت: متاسفانه در این شهرستان فرهنگسرا و یا آمفی تئاتر استاندارد وجود ندارد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین خواستار چاپ و نشر کتب و اشعار پروفسور هشترودی و همچنین برگزاری مراسم بزرگداشت در حد کشوری برای این ریاضیدان شهیر شد.
امینی با بیان اینکه کتاب خوانی در جامعه باید به یک الگوی فرهنگی تبدیل شود خاطر نشان کرد : انسان با علم ‌آموزی و دینداری می‌ تواند به بصیرت، علم و آگاهی دست پیدا کند.
حجت الاسلام علی رحیمی امام جمعه هشترود نیز کتاب را وسیله ای برای رسیدن به مراتب بالا برشمرد و گفت: با خواندن کتاب راه نادانی و جهالت بسته می شود.
وی کتاب را نیاز جامعه برای رشد و پویایی دانست افزود: کتاب و کتابخوانی در اعتلای فرهنگ عمومی جامعه موثر است.
وی گفت : کتاب بهترین دوست و همراه انسان است که می تواند مسیر خوشبختی و سعادت را برای او هموار کند.
در این مراسم ازکتاب ابعاد تربیتی و اخلاقی حجاب با موضوع حجاب در 266 صفحه، دنیا گرایی و اشرافیت با موضوع اسلام و دنیا گرایی در 330 صفحه و احسن القصص عرفانی روایی با موضوع داستان های مذهبی در 192 صفحه رونمایی شد.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.