به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسدالله درویش امیری در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا جوانان بدانند که از این استان چه شخصیت ها و مفاخری با چه اهداف و اندیشه های والایی برخواسته اند تا این افراد را الگوی خود قرار دهند.
وی در ادامه به موضوع نامگذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: با توجه جدی معظم له به موضوع اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اقدامات مناسبی تاکنون در کشور انجام شده که باید به صورت فرهنگ عمومی در جامعه تبیین شود.
درویش امیری خاطرنشان کرد: ضرورت استفاده از کالاهای تولیدی داخلی و پرهیز از خرید کالاها و اجناس با برندهای خارجی یکی از مواردی است که به عنوان فرهنگ عمومی در حمایت از اقتصاد مقاومتی و تولیدات داخلی باید مورد توجه قرار گیرد.
استاندار زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در طول سال جاری در لایحه بودجه دولت، یک میلیارد و 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به منظور ایجاد توسعه و اشتغال در مناطق روستایی کشور پیش بینی شده است، گفت: این اعتبار با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و کاهش حاشیه نشینی به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی تخصیص یافته است.
درویش امیری روستاییان را محور تولید در کشور برشمرد و تاکید کرد: این قشر با همت و تلاش خود به رفع نیازهای تولیدی جامعه می پردازند و ضروری است در راستای رفع مشکلات مناطق روستایی و ایجاد اشتغال برای نیمی از سال که کشاورزان از فراغت بیشتری برخوردار هستند راهکارهای مناسبی اندیشیده شود.
وی همچنین، بر ضرورت فرهنگسازی در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد و ادامه داد: برای جلوگیری از خسارت های ناشی از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی در کشور باید، فرهنگ حفاظت و استفاده از این منابع در جامعه نهادینه شود.
استاندار زنجان در پایان از دبیر شورای فرهنگی عمومی استان خواست تا مهمترین برنامه ها و موضوعات اولویت دار شورا را در جلسات اداری و کارگروه های تخصصی مرتبط مطرح نماید تا ضمن بررسی دقیق و کارشناسی موضوعات، در روند اجرای سیاست‌گذاری های شورای فرهنگ عمومی تسریع شود.
3001/6085
دریافت کننده: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.