به گزارش ایرنا، آیت الله محمد تقی پورمحمدی در خطبه های نماز جمعه مراغه افزود: مردم ولایتمدار و مومن ایران اسلامی با حضور گسترده در این راهپیمایی، نشان می دهند که از شهادت در راه خدا و اسلام هرگز نمی هراسند.
وی ادامه داد: با توجه به برخی حرکت های تروریستی گروه های تکفیری از جمله داعش در منطقه و کشورمان، ملت ایران پرشورتر از هرسال به صحنه آمده و با شعارهای 'مرگ بر آمریکا' و ' مرگ بر اسرائیل' انزجاز خود از استکبار جهانی را نشان می دهند.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد زمینه لازم برای حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس اضافه کرد: مسئولان شهرستانی نیز همگام با سراسر کشور باید در تعیین زمان و مکان مناسب برای حضور بهتر و مناسبت تر آحاد مردم در این راهپیمایی عظیم مردمی اهتمام کنند.
وی با اشاره به اول تیرماه، سالروز تاسیس سازمان تبلغیات اسلامی گفت: با توجه به حرکت های مناسبی که در سطح کشور برای توسعه فرهنگ اسلامی و دینی شده است، حمایت از این برنامه ها در این نهاد اسلامی و قرآنی توسط مسئولان ضروری است.
خطیب جمعه مراغه همچنین با اشاره به 31 خرداد سالروز شهادت شهید مصطفی چمران، وی را انسانی نمونه عنوان کرد و افزود: این شخصیت بزرگ انقلابی با وجود تحصیل در آمریکا و اروپا، فعالیت های بزرگی همراه با امام موسی صدر در لبنان داشت و حماسه های بزرگی نیز در هشت سال دفاع مقدس خلق کرد.
آیت الله پورمحمدی با اشاره به سالروز تاسیس جهاد سازندگی و ادغام آن به عنوان جهاد کشاورزی اضافه کرد: این نهاد بزرگ و خدمتگزار در سال های اخیر توانسته با تلاش و همت خود در راه توسعه اقتصادی و خودکفایی کشور گام های بزرگی بردارد.
وی ادامه داد: جهاد کشاورزی نیز باید با حمایت از کشاورزان فعال در این بخش و جایگزینی شیوه های نوین و مکانیزه به جای شیوه های سنتی در راستای تولید مقرون به صرفه و نیز صرفه جویی در منابع آبی تلاش کند.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
30777487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.