به گزارش ایرنا، سعید شبستری روز یکشنبه در کارگروه تخصصی زنان و خانواده با اشاره به اینکه انسان محور اصلی توسعه است، افزود: وقتی 50 درصد جامعه را زنان تشکیل می دهند بایستی به همان مقدار نیز در توسعه نقش ایفا کنند.
وی با تاکید بر اینکه توسعه موضوعی نیست که برای آن تفکیک جنسیتی قائل شویم، ادامه داد: جامعه ای توسعه یافته است که از حداکثر نیروی انسانی خود بهره مند شود.
شبستری اظهار کرد: نقش زنان در این خصوص بسیار پررنگ است و آنان می توانند در بخش های مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی و تحکیم بنیان خانواده نقش آفرینی کنند.
وی گفت: باید زمینه های لازم برا ایفای نقش زنان در جامعه فراهم شود و جامعه ای که نتواند از این پتانسیل عظیم استفاه کند، جامعه ای ضعیف است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: زنان با همراهی خود نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند و اکنون نیز نقش بسیار مهمی در اقتصاد مقاومتی دارند.
وی با تاکید بر اینکه زمینه های لازم برای شکوفا شدن این قشر عظیم در جامعه باید ایجاد شود، ادامه داد: نرخ مشارکت زنان در آذربایجان شرقی 14 درصد است که از نرخ 13 درصدی کشور بالاتر است.
شبستری اظهار کرد: این نرخ مشارکت بایستی در جامعه ملموس تر شود و همه مسئولان باید در جهت استفاده از این نیرو و پتانسیل عظیم تلاش کنند.
وی اضافه کرد: آسیب های اجتماعی یکی از مباحث بسیار مهمی است که می توان برای احصاء ان از ظرفیت و توان زنان در خانواده بهره مند شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به موفقیت های زنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: امروز ما زنانی را داریم که تاثیرگذاری بین المللی دارند.
وی ادامه داد: باید از پتانسیل زنان در همه بخش های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استفاده کنیم.
شبستری با اشاره به تهیه اطلس زنان در آذربایجان شرقی برای نخسیتن بار در کشور ادامه داد: این موضوع کار بسیار خوبی است تا برنامه ریزی ها در حوزه زنان و خانواده بر اساس آن انجام و عملیاتی شود.
وی تاکید کرد: با اقدامات و حمایت هایی که در دولت یازدهم انجام گرفت شاهد حضور چشمگیر زنان به ویژه زنان روستایی در عرصه های مختلف جامعه هستیم.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.