جواد رحمتی روز دوشنبه در جلسه کمیته بهداشت محیط ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماندن در خانه، همچنان بهترین راه پیشگیری از شیوع بیشتر کروناست، افزود: ترافیک و ازدحام مردم در اماکن عمومی، می تواند موجب اوج گیری دوباره این بیماری شود.

وی خاطرنشان کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به ضرورت و نیاز مردم، اجازه فعالیت برخی از اصناف را داده است؛ اما این به معنی کنترل بیماری کرونا و پایان شیوع این بیماری نیست و پروتکل های بهداشتی همچنان باید با جدیت رعایت شود.

رییس کمیته بهداشت محیط ستاد مقابله با گرونا تأکید کرد: از سرگیری فعالیت های اقتصادی نباید القا کند که مسأله کرونا پایان یافته است و دستگاه های مسوول بویژه دانشگاه علوم پزشکی تبریز و رسانه ها موظفند این وضعیت را برای مردم تبیین کنند.

وی افزود: اتحادیه های صنفی و دستگاه های متولی نیز همچنان باید نظارت های خود را بر فعالیت اصناف در خصوص رعایت الزامات بهداشتی ادامه دهند.

رحمتی همچنین با اشاره به اینکه تأمین بهداشت محیط در فضاهای عمومی، وظیفه شهرداری‌هاست، گفت: شهرداران تا سپری شدن وضعیت کنونی، بخشی از اعتبارات خود را به این امر اختصاص دهند.

در این جلسه درخصوص نحوه ضدعفونی فضاهای شهری و همچنین فعالیت‌های صنفی و اقتصادی بحث و تبادل نظر شد.

بنا بر اعلام روز دوشنبه کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن اعلام کرد: تاکنون ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، موارد فوت ناشی از این ویروس به ۴۵۸۵ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز ۴۵۸۵ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.