رضا گیاهی روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، اظهار کرد: از این تعداد شرکت زیرپوشش ۳۱ شرکت دولتی و ۵۹ شرکت غیردولتی هستند و ۷۰ هزار نیروی انسانی در صنعت آب و فاضلاب کشور فعالیت می کنند.  

وی افزود: یکپارچگی آب و فاضلاب روستایی و شهری با یکدیگر موجب ایجاد بازوهای اجرایی و هم افزایی می شود، بر این اساس نیز در شرکت های آب و فاضلاب استان ها ۶ معاونت و یک قائم مقام غیرتشریفاتی پیش بینی شده و ۲ نفر نیز به تعداد اعضای هیات مدیره افزوده شده است.  

گیاهی گفت: همان طور که گاز، برق و آب یکپارچه بوده و روستایی و شهری مستقل ندارد، آب و فاضلاب نیز به صورت یکپارچه عمل خواهد کرد تا با هم افزایی شاهد عملکردهای بهتر و سریع تر باشیم و مردم نیز از این خدمات بیشتر بهره مند شوند.  

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: رشد قابل توجهی در حوزه شبکه های آب و فاضلاب شهری آذربایجان شرقی انجام شده و در حوزه تصفیه خانه کمک خوبی از ستاد احیا دریاچه ارومیه شد که امیدواریم این اعتبارات استمرار یابد.  

جواد رحمتی اظهار کرد: ظرفیت فعلی آب آذربایجان شرقی متناسب با خط انتقال نیست و می توانیم با تصفیه پساب جایگزین منابع پایدار ایجاد کنیم که این طرح باید به پایان برسد.  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز گفت: سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در آذربایجان شرقی ایجاد شده است.  

علی رضا ایمانلو اظهار کرد: ساخت ۳۳ مجتمع آبرسانی از محل صندوق توسعه ملی و ساخت ۳۳ مجتمع آبرسانی روستایی در ۵۶۲ روستا از جمله اقدامات انجام شده آب و فاضلاب روستایی  آذربایجان شرقی در ۳ سال گذشته است.  

وی ادامه داد: ۹ طرح مجتمع آبرسانی برای تحت پوشش قرار دادن ۱۴۰ روستا نیز در دست اجرا است و توسعه تاسیسات آب ۶۰ روستا نیز توسط خیران انجام شده است.  

ایمانلو همچنین بیان کرد: کسب عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی در پنج دوره پیاپی از دیگر عملکردهای شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی است.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.