سالانه مقدار زیادی از حجم آب و برق توسط سودجویان تصرف می‌شود که امسال نیز به گفته معاون امور مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب شهری استان یک هزار و ۱۰۰ انشعاب غیر مجاز شناسایی شده که پیش بینی می‌شود ۵ درصد آب تولیدی استان توسط سودجویان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سعید شریفی معتقد است: انشعاب‌های غیر مجاز آب توسط افرادی که مصرف بالایی نسبت به مصرف نرمال مشترکین دارند؛ انجام می‌شود که حاضر به پرداخت قبض آب نیستند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از سودجویان گمان می‌کنند آب رایگان است و نباید پولی بابت آن پرداخت کنند، ابراز می‌کند: این افراد بر این باورند که قبض آب پول گزافیست که در سبد هزینه‌های زندگی قرار دارد و نباید پولی بابت آن پرداخت کرد.

شریفی با بیان اینکه امسال حدود ۵۷ میلیون متر مکعب آب در استان تولید شده است، گفت: برآورد میشود ۵ درصد از آب تولیدی استان که بالغ بر ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار متر مکعب است توسط سودجویان استفاده شده است. وی در ادامه می‌گوید: با بررسی‌های انجام شده مشخص گردید که این افراد نسبت به مشترکان مصرف بالایی داشته که با انشعاب غیر مجاز  و سوءاستفاده غیر قانونی قصد دارند مورد شناسایی قرار نگیرند.

نصب انشعابات پشت کنتور آب، اخذ انشعابات غیر مجاز و دستکاری کنتور برای ثبت نادرست مصارف از تخلفات این سودجویان است که به گفته این مسئول با توجه به اینکه شرکت آبفا مجوزی برای آبیاری محصولات کشاورزی ارائه نمی‌دهد برخی از افراد به ویژه در شهرهای کوچک برای آبیاری باغچه‌ها، فضای سبز و محصولات کشاورزی خود دست به نصب انشعابات غیر مجاز می‌زنند و یا در باغات اطراف شهر نیز باغداران از انشعاب غیر مجاز برای مصارف محصولات خود استفاده می‌کنند.

شریفی با بیان اینکه حدود ۲۸۰ هزار مشترک آبفا در استان وجود دارد، اظهار می‌کند: در ۱۰ ماهه امسال حدود یک هزار و ۱۰۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شد که به ۵۰۰ مورد از این انشعابات مجوز صادر شده و مابقی نیز منهل گردیده‌اند.

وی تصریح می‌کند: میانگین انشعاب غیر مجاز آب در سطح کشور حدود ۲ درصد است که این آمار در استان به دلیل فرهنگ و باورهای دینی مردم استان پایینتر است.

پایگاه خبر همدلی زنجان در خبری با تیتر " کاهش محسوس دما و رکورد مصرف گاز زنجانی ها" از قول مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان نوشت: میزان مصرف گاز در استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دارد.

احمدلو اظهار کرده: دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد در فضای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده ادارات باید موردتوجه قرار گیرد تا در مصرف این انرژی صرفه‌جویی لازم را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان، تعداد مشترکین گاز استان زنجان را ۳۴۲ هزار مشترک اعلام کرده و یادآورشده: از این تعداد ۲۳۲ هزار و ۷۶ مشترک شهری و ۸۴ هزار و ۹۴۶ مشترک روستایی است و تعداد مشترکین تجاری استان ۲۳ هزار مشترک و مشترکین صنعتی هم هزار و ۲۳۰ مشترک است.

پایگاه خبری موج رسا نیز در خبری از پیش‌ثبت نام عتبات نوورز از ۲۵ بهمن جاری خبر داده و از قول مدیرحج و زیارت استان زنجان نوشته است:  ۹ گروه از این استان زنجان به صورت زمینی به عتبات عالیات قبل از نوروز اعزام می شوند.

فرامرز بابایی گفته: اعزام عتبات عالیات به صورت زمینی با ۲ قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۲ میلیون تومان به دلیل تفاوت در هتل‌های تعیین شده، انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.