نقی مسکینی روز پنج‌شنبه در بازدید از تصفیه خانه آب و فاضلاب مراغه افزود: این طرح ها در راستای ارتقای ارائه خدمات و کیفیت افزایی تصفیه آب این شهرستان از محل اعتبارات داخلی این شرکت، اجرا شده است.

وی ادامه داد: توجه به توسعه زیرساخت های فنی و عمرانی در بخش آب از رویکردهای اساسی در این شهرستان بوده که در سال های اخیر با تلاش کارکنان شرکت اب و فاضلاب محقق شده است.

وی اضافه کرد: بهره گیری از امکانات و اعتبارات داخلی در این شرکت، زمینه ساز توسعه زیرساخت های آب و فاضلاب شهری با کمترین بودجه و هزینه مورد نیاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه نیز گفت: اصلاح مخزن کلرمیک به عنوان یکی از حیاتی ترین بخش های تصفیه خانه پس از هشت سال اجرا شده است.

ابراهیم سلیمانی افزود: با اجرای این طرح و اصلاح مدارهای مکانیکال، ظرفیت آن از ۹۰ تن قبلی به بیش از ۱۷۴ تن افزایش یافته که می تواند در برابر تنش های آبی و وضعیت جوی به ویژه زمان های جاری شدن سیلاب مناسب باشد.

وی ادامه داد: توسعه سیستم گازرسانی برای بهبود وضعیت تزریق و استفاده به هنگام گاز کلر با ایجاد حرارت پایدار، از جمله طرح هایی است که در تصفیه خانه آب این شهرستان اجرا شده است.

سلیمانی اضافه کرد: راه اندازی و نصب ژنراتور تولید برق در مخزن آب قره برقع نیز اجرا شده که به بهره گیری از آن برق مورد نیاز هفت پمپ بزرگ آب تامین شده و حتی می توان از برق مازاد آن در شبکه توزیع برق نیز استفاده کرد.

وی افزود: همچنین تابلوهای کنترل PNC تصفیه خانه آب توسط کارکنان تلاشگر شرکت اب و فاضلاب مراغه بهسازی و مدرن سازی شده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.