محمودرضا نیازی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: یکی از الزامات سازمان ملی استاندارد در زمینه تجهیزات انرژی‌بر خانگی از جمله یخچال، کولرآبی، اجاق گاز، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و سایر محصولات نصب برچسب انرژی روی این محصولات است.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال در جریان بازرسی از مراکز عرضه محصولات برقی که شامل سه هزار و ۵۱۹ وسیله خانگی بوده‌ است، تعداد ۱۱۵ قلم لوازم خانگی (عمدتا اجاق گاز) فاقد برچسب انرژی و ۲۰ قلم لوازم خانگی با جعل رتبه انرژی شناسایی شده است.

به گفته او پس از انجام بازرسی‌ها و تایید تخلف ضمن اطلاع دادن به تولیدکنندگان نسبت به جمع آوری محصولات، از فروشندگان نیز تعهد عودت گرفته می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه در صنایع مختلف امروزی یکی از مهمترین پارامترهای تولید محصولات توجه به کارایی یا بازدهی است که تا حد ممکن این ضرایب بهینه شوند، گفت: از آنجایی که برچسب انرژی روی کالا نمایانگر این بازدهی است بازرسی‌های انجام شده توسط این اداره کل تشویق واحدهای تولیدی به رقابت سالم در این عرصه و تولید محصولات با کیفیت است.

  نیازی به مصرف کنندگان لوازم خانگی برقی توصیه کرد: در هنگام خرید حتماً به برچسب انرژی و رده آن توجه ویژه کنند زیرا کالاهایی با رتبه‌های انرژی پایین، موجب افزایش هزینه های برق مصرفی در سبد خانوار می شود، بر این اساس ضروری است که مصرف‌کنندگان با استفاده از لوازم برقی با رتبه A و B، در هزینه‌های برق مصرفی صرفه‌جویی کنند.

او همچنین به مردم توصیه کرد در هنگام خرید محصولات خانگی برقی با ارسال کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت استاندارد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.