سید حسین محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: اوج مصرف طی روز بین ساعت های 13 تا 16 و طی شب بین ساعت های 20 تا 24 است و گاهی پیک مصرف روز از پیک مصرف شب پیشی می گیرد.
وی ادامه داد: عدم استفاده از وسایل الکترونیکی پرمصرف مثل اتو، جاروبرقی و ماشین لباسشویی در صرفه جویی مصرف انرژی بسیار یاری رسان است.
وی همچنین استفاده از لوازم برقی استاندارد، توجه به برچسب انرژی و استفاده بیشتر از نور روز در منزل، تنظیم ترموستات لوازم سرمایشی بین 23 تا 25 درجه سانتی گراد را از جمله عواملی عنوان کرد که در مصرف بهینه موثر است.
مدیر امور توزیع برق لاهیجان اظهار داشت: سهمیه های شهرستانی از طرف مدیریت متمرکز شبکه‌های قدرت اعمال می شود و اگر صرفه جویی باشد، شاهد قطعی برق نخواهیم بود.
به گفته محمدی، 90 درصد شبکه های برق لاهیجان هوایی است و هرگونه ناملایمات جوی باعث ایجاد آسیب به این شبکه می شود و 90 درصد فرسودگی زودهنگام شبکه نیز براثر رطوبت بوجود می آید.
وی یادآور شد: بحران های مختلفی طی سال های اخیر مانند برف سال های 83 ، 86 ، 94 و 95 آسیب های جدی به شبکه های برق شهرستان وارد کرد و به علت کمبود اعتبارات تاکنون این شبکه ها بروزرسانی نشده اند.
وی خاطرنشان کرد: طول شبکه لاهیجان در بخش فشار ضعیف 985 کیلومتر و فشار متوسط 450 کیلومتر است و در مجموع یک هزار و 435کیلومتر طول شبکه شهرستان است که به صورت کابل های برق زمینی یا هوایی وجود دارند.
لاهیجان با 167 هزار و 544 نفر در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است و نزدیک به یکصد هزار مشترک دارد که 90 هزار مشترک در حوزه عملیاتی مرکزی شهرستان و 10 هزار مشترک در حوزه ناصرکیاده در قالب 31 روستا سرویس دهی می شوند.
80 درصد مشترکان برق لاهیجان خانگی هستند و این شهرستان پس از رشت، بزرگترین تعداد بهره برداران را در استان دارد.
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.