به گزارش ایرنا، علیرضا علیزاده در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان افزود: طبق آمارهای ارائه شده مصرف انرژی در ایران به رغم برخورداری از این نعمت خدادادی هشت برابر کشورهای اروپایی است.
وی یادآوری کرد: همین مساله موجب شده ایران بد مصرف ترین کشورها در مصرف انرژی باشد و اتلاف زیادی در این بخش رخ می دهد.
علیزاده افزود: مشکلات محیط زیستی و مسائل دیگر الزام به مدیریت مصرف بهینه انرژی به ویژه برق را بیش از گذشته توسط مشترکان ضروری کرده و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: هم اکنون باتوجه به فصل تابستان و گرمای زیاد، مصرف برق در کشورمان بیش از گذشته افزایش یافته و در این میان مدیریت مصرف 10 درصدی از سوی مشترکان از قطعی برق جلوگیری می کند.
این مسئول ادامه داد : دولت نیز دستگاههای دولتی را مکلف کرد حداقل 10 درصد مصرف برق مصرفی خود را نسبت به مدت مشابه کاهش دهند و در این میان روشهای دیگری نظیر تغییر ساعات اداری ، مدیریت مصرف و استفاده از انرژی خورشیدی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: افزایش تقاضا، محدویت منابع فسیلی، محدویت منابع مالی و صرف هزینه های هنگفت برای ایجاد و احداث تاسیسات برقی جدید لزوم مدیریت بهینه مصرف را جدی تر کرده است.
علیزاده افزود: پیک بار برق مصرفی شهروندان زنجانی در فصل تابستان چهار ساعت بین ساعات 19 تا 11 شب و در فصل زمستان نیز بین ساعات 17 تا 21 شب رخ می دهد.
وی یادآوری کرد: بر این اساس قیمت برق چهار ساعت یاد شده برابر با نیمه های شب است و به عبارتی دیگر اگر فردی مصرف سنگین وسایل برقی خود را به چهار ساعت بعد انتقال دهد هزینه یک چهارم را پرداخت می کند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ادامه داد: تولید برق بسیار پر هزینه است چرا که برای تولید هر کیلو وات برق بیش از هزار دلارعلاوه بر هزینه های بهره برداری ان صرف می شود.
وی به لزوم توجه هم استانی به موضوع برچسب انرزی در تجهیزات مورد نیاز مصرفی خود به ویژه برقی اشاره کرد و گفت: بر خلاف تصور قیمت در این موضوع مهم نیست و آن چیزی که اهمیت دارد این است که وجود بر چسب کم انرژی در راندمان مصرف اثر گذار است.
این مسئول خاطر نشان کرد: متاسفانه در زنجان بحث استفاده از کولرهای گازی بیش از گذشته افزایش یافته که بیشتر این وسلیه های مصرفی نیز استاندارد نیستند و با قیمت پایینی خریداری شده است.
وی بیان کرد: هر کولر گازی بیش از چهار برابر کولر آبی برق مصرف می کند به غیر ازشهرستان طارم که در مقایسه با دیگر شهرهای استان آب و هوایی متفاوت دارد عموم مردم نیاز به استفاده از چنین وسلیه ای ندارند.
به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان 430 هزار مشترک در بخش خانگی، تجاری، اداری و عمومی، کشاورزی و صنعتی دارد.
بیش از 51 درصد انرژی برق این استان در مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و به منظور توسعه منطقه و اشتغال تبدیل به ارزش افزوده می شود.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.