به گزارش خبرنگار مهر، سردار داود عامری صبح امروز دوشنبه در چهاردهمین دور از نشست‌های تخصصی منطقه‌ای خاطره نگاری دفاع مقدس در تبریز گفت: چیزی مهم‌تر از موضوع انقلاب برای ما وجود ندارد. انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده و اساس آن از فرهنگ است و اراده جمعی و فرهنگ برخاسته از اراده الهی بود.

وی با تاکید بر اینکه رمز پیروزی انقلاب ایمان به خدا، وحدت کلمه و اراده جمعی امت مسلمان بود، ادامه داد: همه اینها برآمده از فرهنگ بوده و امروز حفظ این فرهنگ از واجبات است.

عامری با اشاره به اینکه هر اندیشه‌ای برای ماندگاری محتاج ادبیات است، افزود: اگر نتیجه گام اول، ظهور انقلاب و صدور پیام برای همه انسان‌ها و ماندگاری و ثبات انقلاب باشد، در گام دوم باید هدف متعالی داشته باشیم و این ظهور تمدنی تنها از مسیر فرهنگ ممکن است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرموده اند برای انتقال اندیشه نیازمند ادبیات آن هستیم، یک ادبیات برای ثباتش محتاج دانش و فرهنگ است. چیزی که می‌توانیم به عنوان شاخص در ادبیات انقلابی به عنوان مدل معرفی کنیم، ادبیات انقلاب و مقاومت و پایداری است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: ما از دو ادبیات پایداری صحبت می‌کنیم. ادبیات دیرپایی که در فرهنگ ما بوده و ادبیاتی که بعد از انقلاب و در دوران دفاع مقدس شکل یافت و امروز در جای جای جهان اسلام ظهور می‌کند. این ادبیات تنها محصور جمهوری اسلامی نیست. اگر این گام‌ها را به درستی کنار هم قرار دهیم، متوجه می‌شویم که در چه جایگاه مقدسی قرار داریم.

وی گفت: نسل امروز می‌تواند در صحنه ادبیات جهان تحول آفرین باشد. معتقدم اگر ادبیات دفاع مقدس به درستی راه را بپیماید، می‌تواند برای همه انسان‌های آزاده ادبیات فاخر باشد و به نسل‌های آینده گوهر گران بها به ارمغان بیاورد. در این کارگاه مسئولین ادبیاتی استان‌های پیرامون و نویسندگان حضور دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.