نقی مسکینی روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال مراغه اظهار داشت: تاکنون از این میزان اعتبار ۴۲ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای مصوبات کارگروه از سوی بانک ها و دستگاه های متولی خاطرنشان کرد: دولت طرح‌های اشتغالزایی زیادی را برای ایجاد اشتغال در کشور اجرا کرده که با اجرا و اتمام این طرح ها نرخ بیکاری کاهش پیدا می کند.
مسکینی افزود: کارگروه اشتغال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سهم بسزایی در مهار نرخ بیکاری و از سوی دیگر رونق تولید در بنگاه‌های تولیدی ایفا می کند.
وی ادامه داد: ضمن اینکه اشتغالزایی در روستاها می تواند در حل مشکل مهاجرت به شهرها و کاهش حاشیه نشیی موثر واقع شود.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراغه نیز در این نشست افزود: در حوزه مشاغل خانگی در سال ۹۷ - ۹۸، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده و ۳۲۶ طرح معرفی و از این میزان اعتبار نزدیک ۸۸ درصد(یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان) مصوب و پرداخت شده است.
ناصر مظهریان افزود: الگوی مشاغل خانگی در سال ۹۸ پرداخت تسهیلات به متقاضیان پشتیبان مشاغل خانگی است که قادر به بکارگیری نیروی بیکار تحت پوشش هستند.
وی به تسهیلات روستایی در سال گذشته و امسال اشاره کرد و گفت: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه در شهرستان تخصیص یافته است که از این مقدار ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده است.
مظهریان اضافه کرد: همچنین در حوزه اشتغال فراگیر ۱۸۷ طرح با ۱۸۱ میلیارد تومان در شهرستان معرفی و تخصیص پیدا کرده که از این مقدار ۱۵۸ طرح به مبلغ ۱۴۴ میلیارد تومان مصوب و تاکنون از مبلغ مصوب شده، ۲۸ میلیارد تومان پرداخت و مابقی تا پایان امسال پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: برابر ابلاغ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۹۸ همه طرح های پرداخت شده از محل اعتبارات روستایی و فراگیر برابر شیوه نامه مواجه با مصادیق مغایر با تعهدات متقاضیان بایستی بازرسی و گزارشات مربوطه به مراکز نظارتی ارائه شود.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراغه افزود: در این ارتباط ۴۶ طرح از محل اشتغال روستایی و فراگیر، ۱۳ طرح پشتیبان مشاغل خانگی بازرسی و گزارشات مربوطه به مراجع ارائه شده است.
مظهریان به طرح کارورزی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته سهم شهرستان ۱۲۰ نفر بود که ۳۴ نفر از آن ها در واحدها جذب و امسال سهمیه شهرستان ۱۲۲ نفر است که تاکنون ۵۲ نفر ثبت نام و به واحدها معرفی شده اند.
وی گفت: با توجه به ایجاد غرفه های مشاغل خانگی در شهرستان و هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه های متولی و شهرداری، مقرر شد افراد دارای محصول تولیدی به غرفه های ایجاد شده از سوی شهرداری معرفی و در محل های ذکر شده نسبت به تجهیز و ایجاد غرفه اقدام کنند.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون سه نمایشگاه مشاغل خانگی در شهرستان ایجاد و به متقاضیان تحویل داده شده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.