به گزارش ایرنا ، دکتر بشیر خالقی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از کارگران شهرداری و واحدهای تولیدی و صنعتی خلخال افزود: در سال های گذشته کمک های اعتباری سازمان همیاری شهرداری های کشور به شهرداری های کوچک بطور مرتب پرداخت می شد.
او گفت: در سال گذشته نیز مبلغ 320 هزار میلیارد ریال کمک های اعتباری این سازمان به مشکل برخورد و این اعتبار در سال 97 هرگز پرداخت نشد که امسال این مشکل برطرف و کمک های اعتباری این سازمان از اواخر اردیبهشت امسال به شهرداری های واجد شرایط از جمله شهرداری خلخال بصورت ماهانه پرداخت می شود.
وی گرامیداشت روز جهانی کارگر از کارگران به عنوان قشر تلاشگر و مولد کار و تولید وبی توقع جامعه یاد کرد که با وجود ارائه بیشترین خدمات به جامعه از کمترین مزایای شغلی برخوردار هستند.
خالقی با اشاره به نامگذاری امسال به نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: دستیابی به این امر نیازمند توجه به قشر کارگر و حل مشکلات معیشتی این قشر آسیب پذیر است.
علیرضا خلیلی ، رییس اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خلخال نیز در این همایش از بهبود وضعیت روابط کارگری و کارفرمایی در این شهرستان خبر داد و گفت: با تلاش های صورت گرفته در ایجاد صلح و سازش در واحدهای کارگری در سال گذشته از مجموع 264 مورد پرونده اختلافات کارگری و کارفرمایی طرح شده در هیات تشخیص 35 درصد منجر به ایجاد صلح و سازش در بین طرفین دعوا شد.
وی افزود: کارگرانی نیز به علت تعطیلی و رکود در برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی از کار خود اخراجو زیرپوشش بیمه بیکاری تامین اجتماعی شهرستان قرار گرفتند.
خلخال در مقایسه با سایر شهرستان های استان اردبیل کمترین تنش های کارگری و کارفرمایی را دارد و در حال حاضر زمان رسیدگی و طرح پرونده های اختلافات واحدهای کارگری این شهرستان در هیات تشخیص و صدور حکم به 6 روز کاهش یافته است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.