مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که طبق آخرین آمار در سال 97، نرخ بیکاری استان ۱۰.۹ درصد بوده است، گفت:  نرخ بیکاری آذربایجان شرقی از میانگین نرخ بیکاری کشور پایین است ولی معتقدم این درصد از نرخ بیکاری برای آذربایجان شرقی که نرخ بیکاری آن در دهه‌ی 60 و 70  شش درصد بود، زیاد است.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، میر احد حسینی در جلسه‌ی شورای هماهنگی ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، با اشاره به مشکلات اخیر در برخی واحدهای تولیدی از جمله تولید سیمان، شرکت‌های داروسازی و نیروگاه در تبریز، اظهار کرد: خدا را شاکریم که اکنون مدیران بسیار توانمند و موثری در راس مراکز اقتصادی استان منصوب و منشا تحول شده‌اند، معتقدم  هر مدیری که در رابطه با حوزه‌ی خود نگاهی توسعه گرانه داشته باشد، قطعا موفق خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در گذشته در واحد تولیدی سیمان صوفیان مشکل وجود داشت ولی اکنون مشکل واحدهای تولیدی از جمله داروسازی دانا، زهراوی، شهید قاضی، کلر پارس  و سیمان صوفیان رفع شده است.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که تعامل و هماهنگی خوبی با استاندار آذربایجان شرقی داریم، افزود: مجموعه حمایت‌ها از سوی استانداری باعث شده مدیران بخش حوزه وزارت تعاون مشکل آنچنانی نداشته و همکاری و تعاملات بسیار خوبی برای پیشبرد اهداف وزارت خانه داشته باشند.
 
وی با اشاره به این‌که آذربایجان شرقی استانی صنعتی و تولیدی است، گفت: این استان نزدیک به چهار میلیون نفر جمعیت دارد و براساس آمار سال 97، یک میلیون و 228 نفر شاغل و 144 هزار نفر بیکار جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.
 
وی ادامه داد: سرمایه گذاری در استان بسیار کم شده و تمامی سرمایه گذاری‌ها در دولت سازندگی بوده است، بعد از آن ریالی سرمایه گذاری از سوی شرکت‌های بزرگ در استان انجام نشده است که ضرورت دارد در دولت تدبیر و امید توجه بیشتری به توسعه‌ و سرمایه گذاری کارخانجات انجام شود.
 
وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی دارای 36 شهرک صنعتی و 17 ناحیه صنعتی و یک شهرک سرمایه گذاری خارجی است، گفت: ۴۵ هزار کارگاه کد دار و کارخانجات مادر زیادی در استان وجود دارد به طوری‌که در برخی از واحدها مانند شیرین عسل 15 هزار نفر نیروی کار مشغول هستند.
 
حسینی ادامه داد: ۴۰۰ کارگاه فعال در استان تحت پوشش تامین اجتماعی است و 25 هزار و 759  واحد صنعتی فعال و 268 معادن در استان در حال بهره برداری است و 680 هزار نفر کارگر مشمول قانون کار وجود دارد که اکثر آن‌ها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
 
وی با بیان این‌که پنج هزار تعاونی در استان وجود دارد، گفت: چهار هزار و 211 مورد از تعاونی‌های استان فعال بوده و دو میلیون و 280 هزار نفر یعنی بیش از 50 درصد جمعیت استان عضو تعاونی‌ها و 77 هزار نفر به طور مستقیم در این تعاونی‌ها مشغول به کار هستند.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ادامه داد: به طور متوسط سالانه ۲۰ هزار بازرسی دوره‌ای از کارخانجات استان و بیش از چهار هزار بازرسی موردی انجام می‌شود.
 
وی با بیان این‌که 589 تشکل کارگری در استان وجود دارد، افزود: 100 مورد از این تشکل‌ها، تشکل کارفرمایی و مابقی تشکل کارگری است، براساس این تشکل‌ها رشد و آگاهی کارگران آنچنان ارتقا پیدا کرده که اکنون کارگران علاقمندند مشکلات خود را در چارچوب تشکلات صنفی و از طریق مجرای قانونی حل کنند و معتقدم راه برای حل مشکلات کارگران به وسیله‌ی تشکل‌ها هموار شده است.
 
حسینی استقرار میز خدمت در تمامی ادارات را از مهم‌ترین مصوبات سازمان تعاون، کار و رفاه عنوان کرد و گفت: به واسطه‌ی میز خدمت پاسخگویی به مخاطبان را تمامی دستگاه‌ها انجام می‌دهند.
 
وی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های نمایندگان و قول وزیر سابق، اقدامات جدی نسبت به احداث درمانگاهای جدید در شهر سهند، ملکان، عجب شیر و هشترود و بستان آباد انجام شده است.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دستگاه تعاون، کار و رفاه در راستای کاهش مشکلات جامعه‌ی هدف، تعامل خود را با سازمان تامین اجتماعی جهت کاهش زمان رسیدگی به بیمه‌ی بیکاری افزایش داده است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.