به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با قدردانی از مواضع غیرتمندانه رئیس جمهوری در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک افزود: مقابله با پازل آمریکایی و اروپایی علیه ملت ایران تنها با مقاومت میسر است و به فرموده رهبر معظم انقلاب، امروز آمریکا جزو منفورترین دولت‌ها در جهان است.

وی با بیان اینکه هر جا ما مقاومت کردیم پیروز شدیم و هر جا با هر توجیهی عقب نشینی کردیم چیزی جز شکست بدست نیاوردیم، به مسئولان توصیه کرد در مواضع مقاومت خود بایستند و عقب‌نشینی نکنند.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه دشمن تمام تلاش خود را برای ایجاد ناامیدی در بین مردم انجام می دهد، اظهار داشت: اگر امید نباشد هیچ کار بزرگی انجام نمی‌شود و همه باید از ناامید کردن مردم پرهیز کنند. 

حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری با ایشان، گفت: ایشان در این دیدار بر استمرار پیشرفت کشور، توکل بر خدا، ایستادگی و مقاومت، امید به آینده، اعتماد به جوانان،  وحدت و انسجام آحاد مردم به ویژه نیروهای انقلابی، حمایت از تولید داخلی، قطع امید از بیگانگان و تقویت عزم اراده مردم تاکید کردند.

وی به سناریوسازی آمریکا در خصوص حمله ایران به تاسیسات نفتی عربستان اشاره و یادآوری کرد: آمریکا با طرح این ادعا می‌خواهد به ظلم و ستم‌های خود سرپوش بگذارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات و لزوم حضور مردم در این عرصه گفت: مردم در انتخاب نمایندگان مجلس باید به کسانی رای دهند که در برابر ملت متواضع باشند.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس نباید در برابر تخلفات بی‌تفاوت باشند، افزود: براساس بیانات امام راحل، وکلای ملت باید در رسیدگی به تخلفات با کمال جدیت رفتار و عمل کنند.

وی همچنین با بیان اینکه وجود فریضه دینی امر به معروف در کشور ضروری است، اظهار داشت: این فریضه دینی نظام اسلامی را جوان نگه می‌دارد و این کار را باید از خانواده خود شروع کرد.

خطیب جمعه تبریز همچنین با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید و لزوم ارتباط مستمر اولیا و مربیان، گفت: نباید ارتباط اولیا با محیط های آموزشی قطع شود.

حجت الاسلام ال هاشم ادامه داد: برخی از والدین، بچه‌ها را در ابتدای سال تحصیلی به مدارس سپرده و ارتباط خود با مربیان و مدارس را قطع می کنند در حالی که ارتباط سالم بین اولیای دانش آموزان و معلمان می‌تواند در تحصیل دانش آموزان مثمر ثمر باشد.

۸۰۲۳/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.