به گزارش ایرنا، غفور اصغر رضایی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی با بیان اینکه سال گذشته ۳۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی توسط بانک توسعه تعاون استانپرداخت شده است، اعلام کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات برای یکهزار و ۴۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

وی گفت: امسال نیز ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی توسط بانک توسعه نعاون در آذربایجان شرقی پرداخت می شود.

وی افزود: در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج نیز با عمل به ۱۰۰ درصد تکلیف های بانکی رتبه دوم کشور را داریم. 

رضایی همچنین با اشاره به اینکه ۳۴۰ میلیارد ریال سهمیه تسهیلاتی برای نهادهای حمایتی اختصاص یافته است، ادامه داد: در موضوع پرداخت تسهیلات به نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی به رغم اینکه تاکنون خود این نهادها تنها ۴۰ درصد سهمیه شان را به بانک توسعه تعاون معرفی کرده اند، به ۲۷ درصد افراد معرفی شده وام پرداخت شده است. 

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۳ تاکنون منابع سپرده های استانی بانک توسعه تعاون ۸ برابر افزایش یافته است، گفت: منابع ما در آذربایجان شرقی در این مدت از ۷۰۰ میلیارد ریال به ۵۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است. 

رضایی ادامه داد: بانک توسعه تعاون در طول مدت دولت تدبیر و امید، سه هزار و ۸۷۷ میلیارد ریال در استان تسهیلات اعطا کرده است؛ میزان تهسلات پرداختی این بانک از ۵۰۱ میلیارد ریال در سال ۹۱، را با سه برابر افزایش یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۵ ارتقاء یافت. 

مدیر شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی با اشاره به موضوع خدمات ارزی نیز اظهار کرد: بانک توسعه تعاون در خصوص خدمات ارزی نیز به بانک های بین المللی جهان پیوسته و جزو بانک هایی بود که اولین سوئیفت اش به شبکه بین المللی بانکی وصل شد.

وی تشریح کرد: در این مدت حدود سه میلیون و ۸۱۰ هزار دلار طی ۱۵۰ حوالی ارزی گشایش اعتبار شده است و امسال نیز توانستیم ۲۴ فقره حوالی ارزی طی ۶ ماه داشته باشیم که ارزش آن تا به امروز نزدیک به پنج میلیون و ۶۴۲ هزار دلار رسیده است.

رضایی با اشاره به اینکه رضایت عمومی از بانک توسعه تعاون در آذربایجان شرقی قابل توجه است، گفت: با این حال نیاز به حمایت عمومی برای بهبود هر چه بیشتر سطح خدمات خود داریم.

وی ادامه داد: ۲۱ شعبه بانک توسعه تعاون در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند که ۱۵ شعبه آن در ۱۵ شهرستان استان و بقیه در تبریز فعال است، ضمن این که بیشتر این شعبات در شهرستان های دورافتاده و محروم مثل کلیبر، چاراویماق و ورزقان مستقر هستند.

۳۰۹۳/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.