حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از ۶۷۲ پروژه محرومیت زدایی و اهدای ۲۱۰ سری جهیزیه زوج های بی بضاعت، افزود: یکی از بندهای مهم و محوری بیانیه گام دوم  انقلاب اسلامی که توسط مقام رهبری مورد تاکید قرار گرفته است توجه به امور رفاهی و عدالت اجتماعی است که باید تمام دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در این حوزه تلاش های فراوانی به انجام برسانند.

وی اظهار داشت: برای این منظور باید به زیرساخت ها و طرح های اشتغال زا در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و روستایی توجه خاصی شود تا ضمن هموارسازی مسیر رونق تولید در این مناطق، موضوع بیکاری جوانان نیز تا حد زیادی حل شده و رفاه عمومی حاصل شود.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه باید مردم را از فقر و تنگدستی نجات داد، یادآوری کرد: در این راستا باید هر طرح و برنامه ای که در سطح خرد و کلان کشور و استان ها تدوین و اجرایی می شود با هدف رفع فقر و تلاش برای رونق تولید به انجام برسد.

وی تلاش ها و فعالیت های بسیج سازندگی در رفع محرومیت از شهرها و روستاها و به ویژه مناطق محروم را بسیار درخشان و قابل تحسین دانست و ادامه داد: اقدامات بسیج سازندگی در زمان حاضر و جهاد سازندگی در سال های پس از انقلاب تا ادغام این نهاد با وزارت کشاورزی در توسعه و رونق مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته بسیار با ارزش و حائز اهمیت بوده است.

حجت الاسلام آل هاشم حضور نیروهای بسیج سازندگی و سایر نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش و نیروهای  نظامی و انتظامی برای خدمات رسانی بهینه در حوزه های گوناگون را مورد ستایش قرار داد و افزود: حضور این نیروها در حوادثی چون سیل و زلزله و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی و سایر خدمات فرهنگی و اجتماعی طی سال های  اخیر بسیار ارزنده و برجسته بوده است.

وی به ارتباط عاطفی و قوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با مردم اشاره و اضافه کرد: همین خدمات و در میان مردم بودن بسیج، سپاه و ارتش باعث شده است این نیروها محبوب شده،  قلب های مردم را تسخیر کرده و جایگاه بسیار رفیعی در کشور داشته باشند.

 حجت الاسلام آل هاشم یادآوری کرد: اینکه نیروهای مسلح ایران اسلامی در حواث طبیعی و غیرطبیعی نخستین گروه هایی هستند که در محل های حادثه و میان مردم حضور پیدا می کنند نشانه ای واضح از مردمی بودن آنها است.

به گزارش ایرنا،  در این مراسم با افتتاح ۶۷۲ پروژه محرومیت زدایی با هزینه ۲۵ هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان در آذربایجان شرقی زمینه اشتغال هفت هزار و ۲۸ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شد.

با بهره برداری از این تعداد پروژه جمعیتی معادل ۲۵۵ هزار ۹۱۵ نفر تحت پوشش قرار گرفته  و از برکات آنها بهره‌مند شدند.

۳۰۳۸/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.