به گزارش ایرنا سید موسی خادمی روز چهارشنبه ‍در حاشیه جلسه امضای تفاهم‌نامه مشارکت و همکاری ستاد اجرایی فرمان امام در مدیریت و راهبری طرح پیشرفت، آبادانی و توسعه افزود: تعدادی از شهرستان‌های محروم در کشور برای این طرح شناسایی شده که دلفان و کوهدشت نیز جز آنها هستند.
وی با اشاره به آغاز این طرح در استان اظهار داشت: توانسته‌ایم یک تسهیل‌گر و مشارکت کننده قوی به‌نام ستاد اجرایی فرمان امام(ره) را برای این شهرستان‌ها انتخاب کنیم.
استاندار لرستان بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به دلیل اینکه از قبل در استان فعالیت داشته طی مذاکرات اولیه، اجرای طرح در شهرستان دلفان را پذیرفت تا مشابه مدلی که بنیاد مستضعفان در قلعه‌گنج یا در یکی از جزایر هرمزگان انجام می‌دهند، در این منطقه نیز اجرا کنند.
خادمی یادآور شد: تفاهم‌نامه آماده و مطالعات انجام شده بود و در جریان سفری که دکتر مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به لرستان داشت، پذیرفتند که کوهدشت را نیز به آن اضافه کنند.
وی به شکل و نحوه روش کار اشاره کرد و گفت: آنها ابتدا در منطقه حضور پیدا کرده و طرح‌های اولیه را آماده می‌کنند و فقط بحث اعتبار و پول نبوده بلکه مدیریت است.
وی ادامه افزود: اصل موضوع، عنصر مشارکت مردم در این روش‌ها است و عمده کار توسط مردم انجام می‌شود.
استاندار لرستان تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و منابع دولتی و تسهیلات بانکی در کنار کار هستند و مشارکت‌های مردمی، طرح‌های اشتغال‌زایی کوچک و ایجاد صندوق‌های کوچک روستایی در تفاهم‌نامه وجود دارد.
خادمی با اشاره به تجارب خوب این ستاد در سطح و خارج از کشور گفت: امیدواریم یک کار توسعه‌ای خوب را در این مناطق انجام دهیم.
وی عنوان کرد: روش کار بدین‌صورت نیست که تعدادی پروژه عمرانی را تعریف و سپس اجرا کنیم بلکه کلیات و پیشرفت این مناطق در بحث اجتماعی، عمرانی و اقتصادی را مدنظر داریم که زیر نظر ستاد راهبری به ریاست استاندار و دبیری ستاد اجرایی حضرت امام(ره) که مسئولیت اجرای کار را دارد با هماهنگی فرمانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: همچنین ستاد اجرایی 10 هزار کالای لوازم خانگی 15 هزار بسته نوشت افزار به لرستان اهدا کرده است.
استاندار لرستان اظهار داشت: بنیاد مسکن متعهد شده که تمامی خانه‌ها را در همه استان‌های سیل‌زده می‌سازد، ستاد اجرایی نیز با بنیاد مسکن توافق کرده که 20 هزار واحد را بسازدکه تعداد بالایی از این واحدها به لرستان تعلق خواهد گرفت.
خادمی یادآور شد: مقرر شده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 40 هزار واحد مسکونی را در لرستان احداث کند.
7264/7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.