مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت روز سوم خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی، به تشریح برنامه‌های تدارک دیده شده در "ستاد گرامیداشت سوم خرداد استان" پرداخت.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سردار اصغر عباسقلیزاده در نشستی با اصحاب رسانه استان به مناسبت بزرگداشت سوم خرداد، اظهار کرد: سوم خرداد از جمله روزهای سرنوشت‌ساز در تاریخ دفاع مقدس است.
عباسقلیزاده به تشریح برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر پرداخت و گفت: برگزاری همایش بازخوانی کارکرد رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس با حضور مدیران مسئول و کارشناسان عرصه خبر از ساعت ۱۸ در مسجد بلال صداوسیما و همچنین سلسله کارگاه‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس به مدت ۱۰ روز در حوزه هنری استان از جمله برنامه‌های اول خرداد ماه است.
عباسقلیزاده با اشاره به برنامه روزهای دوم خرداد بیان کرد: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در سپاه عاشورا و تجلیل از جمعی از رزمندگان دفاع مقدس و همچنین عطرافشانی مزار شهدا راس ساعت ۱۰:۳۰ از جمله برنامه‌های این روز است.
وی ادامه داد: در روز جمعه سوم خرداد ماه نیز فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس سخنران پیش از نماز جمعه خواهند بود؛ همچنین برپایی نمایشگاه ویژه آزادسازی خرمشهر در مصلی امام خمینی (ره) و نیز برگزاری مراسم اولین سالگرد سرباز شهید حامد محمدی از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مسجد امام حسین(ع) لاله از جمله برنامه‌های این روز است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در تشریح برنامه‌های روز چهارم خرداد نیز افزود: برگزاری همایش فاتحان و مدافعان خرمشهر به همراه تجلیل از رزمندگان عملیات آزادسازی خرمشهر از جمله برنامه‌های چهارم خرداد است.
وی یادآور شد: برگزاری مراسم شب خاطره، رونمایی از کتاب “سرای انقلاب”، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، تهیه و تولید ویژه برنامه رادیو و تلویزیون، دعوت از راویان دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها، ارائه خدمات و ویزیت رایگان توسط نیروهای مسلح استان از جمله دیگر برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر است.
وی افزود: برپایی نمایشگاه با موضوع فتح خرمشهر در سطح مراکز فرهنگی، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری مسابقه فوتسال با عنوان جام رمضان از دیگر برنامه‌ها به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر است.
عباسقلیزاده در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: آذربایجان شرقی طی ۴۰ سال، ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است و همچنین آمار رزمندگان این استان در دفاع مقدس حدود ۶۵ هزار رزمنده بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش، خواستار همکاری هنرمندان در محتوای موزه دفاع مقدس استان شد و گفت: با این‌که ۱۰ هزار شهید داریم اما تاکنون فقط ۲۲۰ کتاب در مورد شهدا چاپ شده است، این میزان برای شهر اولین‌ها قابل قبول نبوده و در این رابطه باید همت شود.
عباسقلیزاده در ادامه گفت: دانشنامه شهدای استان نیز در دست تهیه بوده و در مراحل اولیه قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این‌که جنگ تحمیلی به دلیل مقابله با انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، منافع آمریکا از کشورمان قطع شد، از این‌رو از ابتدای انقلاب تاکنون انواع توطئه‌ها را علیه ایران اسلامی به کار بردند.
وی با تاکید بر این‌که اگر فرهنگ عاشورایی و شهادت در جامعه ترویج شود، تمامی مشکلات جامعه قابل حل خواهد بود، گفت: در دوران دفاع مقدس از ۱۸ کشور اسیر داشتیم و طبق اذعان خودشان ۴۵ کشور حامی رژیم بعث بودند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.