به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی شامگاه سه شنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شهرستان ملایر افزود: برای حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس نیاز به وحدت و همدلی داریم.
وی با اشاره به کسب سرمایه های ارزشمند در هشت سال دفاع مقدس، حفظ این ارزش ها را وظیفه مهم متولیان و دلسوزان نظام دانست و اظهار کرد: در این زمینه باید از همه ظرفیت ها و امکانات، افکار و سلیقه ها در تمام نقاط کشور استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه هنوز بسیاری از ارزش های دفاع مقدس ناشناخته مانده است، بیان کرد: با توجه به اینکه هنوز نسل دفاع مقدس در بین ما حیات دارد، این یک فرصت مغتنمی است که از این الگوها بهره بگیریم تا در نسل بعد کار ما دشوار نشود.
رضایی ادامه داد: در بین دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد سرمایه های اجتماعی بسیار توانمندی وجود دارد که برای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم.
به گفته وی در زمان هشت سال جنگ تحمیلی سرمایه اجتماعی کشور بالای 70 درصد بود که امروز این سرمایه ها کاهش یافته و نتوانسته ایم این سرمایه ها و ارزش ها را حفظ کنیم.
فرماندار ویژه ملایر با اعلام آمادگی تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار، تشکیل دبیرخانه و کمیته های مربوطه با مشارکت همه دستگاه های اجرایی و نهادهای این شهرستان گفت: ارزش های دفاع مقدس نباید مورد سوء استفاده ابزاری قرار گیرد.
وی اضافه کرد: آثار و ارزش های دفاع مقدس باید در قالب هنر برای نسل بعد نشر یابد و نگذاریم این ارزش ها مورد غفلت قرار گیرد.

**همه باید زیر چتر ارزش های انقلاب و دفاع مقدس حرکت کنیم
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان نیز اظهار کرد: ارزش های انقلاب و دفاع مقدس باید چتری بالای سر همه ملت ایران باشد و همه باید زیر این چتر حرکت کنیم.
سردار سرتیپ دوم پاسدار مهدی ظفری با تاکید بر اینکه ارزش های دفاع مقدس نباید به ابزار تبدیل شود، افزود: ستاد کل نیروهای مسلح تصمیم گرفت با ترکیبی از دولت یک نهضت فراگیر پس از انقلاب تشکیل و با فراگیر کردن ارزش های دفاع مقدس، نگذارد نسل جدید این ارزش ها را گم کند.
وی همدان را نخستین استان کشور در تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دانست و گفت: اعضای این شورا ترکیبی از همه دستگاه های اجرایی و نهادها است تا با کمک هم بتوانیم در حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس جریان سازی کنیم.
سردار ظفری ادامه داد: تشکیل شورای هماهنگی به ریاست فرمانداران در شهرستان ها نیز مصوب شد که باید دبیرخانه این شورا نیز در ملایر شکل گیرد.
وی خواستار وحدت و همدلی مسئولان در انجام در این وظیفه خطیر شد و گفت: در ذیل این شورا هفت کمیته تخصصی در استان شکل گرفته که در شهرستان ها نیز باید با تشکیل کمیته های مربوطه تمام دستگاه های اجرایی در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه سالانه 6 جلسه شورای هماهنگی و جلسه کمیته ها نیز به صورت هفتگی و مستمر در استان تشکیل می شود، بیان کرد: مجموعه اقدامات شهرستان ها از جمله ملایر باید به یک اثر ماندگار ادبیاتی تبدیل شود.
به گزارش ایرنا سردار ظفری با اشاره به بروز شکاف و فاصله در جامعه خاطرنشان کرد: باید آگاه باشیم دشمن از این شکاف ها بهره برداری می کند که نیاز است به جای نفوذ دشمن، خودمان در بین جامعه و مردم نفوذ کنیم.
وی بیان کرد: شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یک شورای راهبردی است و نباید آن را سیاسی ببینیم و سیاسی به آن فکر کنیم.
طبق تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح، شورای هماهنگی توسعه و ترویج ارزش های دفاع مقدس در استان ها به ریاست استانداران و در شهرستان ها به ریاست فرمانداران تشکیل شده است.
شهرستان ملایر یک هزار و 100 شهید والا مقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
این شهرستان با دار بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوی** انتشار دهنده:اکبر بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.