به گزارش خبرنگار ایرنا، ربیع فلاح روز شنبه در جلسه هیات امنا و شوراهای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران افزود:
امروز وحدت و انسجام و حضور شایسته مردم در صحنه های مختلف انقلاب بزرگترین ضامن عزت و اقتدار ماست .
وی با اشاره به اینکه ظرفیت خدمت گذاری به مردم در استان مازندران فراوان است، اظهار داشت: همانطوریکه مردم به مسئولان اعتماد می کنند ، ما نیز باید بر اساس برنامه اصولی و بدون خطا و اشتباه به آنان بهترین خدمات را ارائه کنیم.
وی به کمبود اعتبار دولتی در اجرای طرح های عمرانی فرهنگی به ویژه باغ موزه دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: علاوه بر مشارکت دستگاه های اجرایی به کمک خیرین در اتمام این طرح مهم فرهنگی و دینی استان نیاز داریم.
استاندار مازندران گفت : همکاری در تکمیل و به پایان رساندن باغ موزه دفاع مقدس استان در ساری تکلیف همگانی تمامی مردم و مسئولان است .
**نیاز 20میلیارد تومانی باغ موزه دفاع مقدس مازندران
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه هم اکنون پیشرفت فیزیکی سازه های 24طرح عمرانی باغ موزه استان به 80 درصد رسیده است، گفت: برای اتمام و افتتاح این طرح ها به 20میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی اظهار داشت: ایجاد راه دسترسی ، شبکه گذاری برق ، پل سازی و دیوار چینی روی رودخانه تجن و تکمیل و تجهیز مراکز فرهنگی از طرح های در دست اجرای این طرح است.
وی ضمن قدر دانی از همه دستگاه های اجرایی استان مازندران ، بیان داشت: بهره برداری از باغ موزه دفاع مقدس از مطالبات جدی مردم به ویژه خانواده های شهدا و جانبازان استان است.
ساخت باغ موزه دفاع مقدس مازندران از سال 87 در ساری آغاز شد.
این باغ موزه در زمینی به مساحت 60 هکتار در حاشیه رودخانه تجن ساری در حال ساخت است که 24هکتار آن خشکی و بقیه در بستر رودخانه قرار دارد.
عملیات والفجر هشت ، خطوط اروند رود ، فاو و پل بعثت ، بازسازی نخلستان های اروند و ایجاد نهرهای اصلی عملیات والفجر هشت ، جانمایی ابزار و ادوات جنگی از جمله توپخانه و دیگر سلاح های سبک و سنگین جنگی ، ایجاد فضای عارفانه و عاشقانه زیر نور فانوس از پروژه های باغ موزه است.
استان مازندران با لشگر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کرد و در بسیاری از عملیات های مهم از جمله عملیات والفجر 8 نقش اصلی را بر عهده داشت.
** رونمایی از چهار کتاب دفاع مقدس مازندران تا پایان سال جاری
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه تا کنون 60 عنوان کتاب در موضوعات مختلف دفاع مقدس و انقلاب استان تهیه و به چاپ رسیده ، گفت: خاطرات ، شعر ، حماسه جنگل ، نقش سپاه ، بسیج ، نیروی انتظامی و ارتش در انقلاب اسلامی و تاریخ مازندران از موضوع های این کتاب ها هستند.
به گزارش ایرنا در این جلسه با حضور استاندار مازندران چهار کتاب دفاع مقدس شامل ' در آرزوی سنگر ' به روایت محمد صادق باقرزاده نیم چاهی از فرماندهان جهاد سازندگی دفاع مقدس که توسط حدیثه صالحی تدوین شد، ' فرزندان خورشید ' کتابی از خاطرات شفاهی هشت سال جنگ به نویسندگی عظیم چابک گله دونی ، ' به رنگ هامون ' کتابی از خاطرات داستانی سردار شهید علی اکبر میرزایی و کتاب ' ساری در انقلاب اسلامی ' به نویسندگی سید رحیم موسوی رونمایی شد.
استان مازندران 10 هزار و 400شهید تقدیم نظام جمهری اسلامی کرده است.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده: سید محسن حسن نیا
/1899/6990
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.