به گزارش خبرنگار ایرنا،سرتیپ محمد فهمیده روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان،آگاهی نسل جوان انقلاب را مهمترین وظیفه این بنیاد عنوان کرد و افزود: امروزه شاهد رویش های فروانی در حوزه دفاع مقدس هستیم که از مهمترین آنها می توان از شهید محسن حججی یاد کرد.
وی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را متعلق به همه مردم ایران دانست و گفت: هماطور که جنگ تحمیلی را همه اقشار مردم مدیریت کردند، این نهاد نیز اکنون ترکیبی از نیروهای مسلح، دولتمردان و مردم است لذا متعلق به همه مردم و همه جناح های سیاسی است.
وی حضور رزمندگان، جانبازان و خانواده شهدا را فرصتی بسیار مغتنم و غیر قابل تکرار دانست و گفت: این شرایط همیشگی و پایدار نیست و تا فرصت باقی است باید نسبت به جمع آوری خاطرات و روایات واقعگرایانه اقدامات سریعتری انجام شود تا در آینده به دلیل کمبود منابع شاهد تحریف تاریخ دفاع مقدس نباشیم.
فهمیده پیشرفت باغ موزه دفاع مقدس خرم آباد را 65 درصد عنوان کرد و گفت: برنامه هایی برای اتمام این طرح در نظر گرفته شده که در صورت موفقیت می توان این باغ موزه را در سال 97 افتتاح کرد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان نیز در این آیین گفت:تبلیغ برای دفاع مقدس و ارزش ها، تبلیغ فرد نیست بلکه عملکردی فرهنگی است تا از این طریق ارزشهای مذهبی و میهنی خود را به نسل های آینده انتقال دهیم.
حبیب الله خجسته پور افزود: اگر از فرزندان خود نام شهدا را بپرسیم عده زیادی از آنها از شهدای مناطق دیگر نام می برند و این خود نشانه کم کاری همه ما در معرفی رشادت های این دلیرمردان این استان است.
خجسته پور اظهار امیدواری کرد که با ایجاد حساسیت های بیشتر در جامعه نسبت به حماسه آفرینی های رزمندگان لر، گام مهمی در راستای حفظ ارزشهای هشت سال دفاع مقدس برداشته شود.
در پایان این مراسم سرهنگ حجت الله ناصرپور بعنوان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس معرفی و از زحمات سرهنگ یدالله دلارام قدردانی شد.
لازم به ذکر است که در این مراسم از 67 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس نیز رونمایی شد.
/6060/7264
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.