به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر همتی روز دوشنبه در جلسه ستاد بزرگ داشت سی و هفتمین سالگرد هفته دفاع مقدس که در سرسرای امید استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: در دوران دفاع مقدس، زمانی که مهمات در جبهه های ما سهمیه ای توزیع می شد و با کمبود شدید مهمات مواجهه بودیم، دشمن متشکل از حمایت 57 کشور با مدرن ترین تجهیزات نظامی و بهترین حمایت مالی برخورد دار بود.
وی در ادامه گفت: در شرایطی که تحریم و جنگ بر انقلاب و کشور تحمیل شده بود، رزمندگان با رشادت و از جان گذشتگی فراوان اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد.
همتی با بیان اینکه ملت ایران 230 هزار شهید، 600 هزار جانباز و 42 هزار آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده گفت: امنیت، آسایش و پیشرفت کشور مدیون از جان گذشتگی شهدا و ایثارگران است، بنابراین حضور گسترده و پررنگ تمام اقشار در مراسم تشییع شهدا گمنام نباید کمتر از روزهای مهمی همچون 22 بهمن و قدس باشد.
مشاور عالی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شهید رجایی و باهنر 2 نمونه از شهدا هستند، گفت: همواره باید قدردان و پاسدار ایثار و فداکاری تمامی نیروی های نظامی در دوران دفاع مقدس باشیم که با ایثار و از جان گذشتگی موجب سرافرازی ایران اسلامی شدند.
در ادامه این جلسه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه، برنامه های هفته دفاع مقدس در استان را با شعار محوری 'من انقلابی ام ' تشریح کرد.
سرهنگ مرادعلی محمدی افزود: ستاد بزرگداشت سالگرد سی و هفتمین دفاع مقدس در 14 شهرستان استان در قالب 10 کمیته برگزار می شود.
وی هدف از ایجاد این ستاد را نشر ارزش های دفاع مقدس؛ ترویج ولایت مداری، ایثار، مقاومت، جهاد، شهادت و خود باوری به نسل جوان جامعه دانست.
هفته دفاع مقدس همزمان با روز حمله عراق به ایران در 31 شهریور آغاز می شود.
استان کرمانشاه اولین استانی بود که مورد تهاجم عراق قرار گرفت و 9 هزار و 800 شهید و 19 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون** انتشاردهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.