به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین افزود: برای ایجاد موزه دفاع مقدس باید تلاش کنیم تا مشکلات جانمایی این مکان که در محدوده بوستان باراجین تعیین شده است، رفع شود.
این مسئول همچنین گفت: برای حل مشکلات احداث موزه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس باید اعتبارات لازم از سوی دستگاه ها لحاظ شود.
وی به زمین 41 هزارمتری باراجین برای ساخت موزه دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: اگر قرار است زمین دیگری برای موزه درنظر گرفته شود باید موضوعات را به صورت کارشناسی و قانونی دنبال نمود تا دستگاه‌های نظارتی در مورد رهاسازی زمین فعلی ایرادی وارد نکنند.
زاهدی به تامین اعتبارات لازم برای فعالیت های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تاکید کرد و عنوان داشت: بنیاد برای سال 98 باید یک برنامه منسجم با موضوعات ورزشی، فرهنگی و اجتماعی به همراه پیش بینی اعتبارات مالی تهیه کند تا بتوانیم تمهیدات مورد نیاز را در تقویم سالانه لحاظ کنیم.
استاندار قزوین به ضرورت همکاری شهرداری و شورای شهر قزوین و اداره کل راه و شهرسازی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری و اداره کل راه و شهرسازی باید در بودجه سال 98 اعتبارات لازم را در راستای همکاری و مساعدت با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لحاظ کنند.
این مسئول در ادامه گفت: همه مسائل و مشکلات این بنیاد را نمی توان در یک جلسه خلاصه کرد و لازم است که جلسات مرتب و متعددی برای حل مشکلات این نهاد تشکیل شود.
زاهدی با بیان اینکه مهمترین فراز تاریخ ملت ایران هشت سال دفاع مقدس است، اظهار داشت: هیچ حادثه ای در تاریخ ما مهم تر از دفاع مقدس نیست.
استاندار قزوین در توضیح فضائل دفاع مقدس،گفت: هشت سال دفاع مقدس از نظر گستردگی زمانی کوتاه نبود و شاید به جرات بتوان گفت که یکی از طولانی ترین جنگ های تاریخ به حساب می آید.
وی با بیان اینکه در طول جنگ فقط با صدام در جنگ نبودیم و همه کشورها مقابل ما قرار داشتند، اظهار داشت: ما هرگز نباید مجاهدت ها و جانفشانی های رزمندگان خود که در پشت جبهه و در سنگرهای دفاع مقدس سختی های بسیاری را در راه حفظ انقلاب و میهن اسلامی مقابل هجوم دشمن، تحمل کردند را فراموش کنیم.
9925
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.