به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار' اصغر عباسقلی زاده' به عنوان مدیرکل جدید معرفی و از خدمات پنج ساله سردار عزت الله جعفری در این سمت قدردانی شد.
سردار عباسقلی زاده از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس بوده و از اسفند ماه سال 1362 در استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که پیش از این به عنوان جانشین فرمانده لشکر عاشورا انجام وظیفه می کرد.
وی با سابقه 82 ماه منطقه عملیاتی در دفاع مقدس، دارای مدرک کارشناسی جغرافیای سیاسی و نظامی با رسته اطلاعات می باشد که پیشتر مسئولیت اطلاعات و ریاست بازرسی لشکر 31 عاشورا و فرماندهی بشکر مکانیزه 31 عاشورا را بر عهده داشته است.
جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این مراسم از دفاع مقدس به عنوان افتخار ماندگار تاریخ ایران برشمرد که در آن رشادت ها، دلیرمردی ها و جان فشانی های ملت ایران موج می زند.
امیرسرتیپ محمد فهمیده قاسم زاده افزود: اندیشه دفاعی امام راحل (ره) در دوران دفاع مقدس بسیار خاص بود که در آن هنر به میدان آوردن اقشار مختلف مردم به میدان جبهه به منصه ظهور رسید.
وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس را نباید به طبقه و قشر خاصی محدود کرد، اظهار داشت: ما در این جنگ نابرابر پیروز حتمی بودیم زیرا که در آن استراتژی دشمن به طور کامل شکست خورد و توانستیم فرهنگ دفاع مقدس را به فرهنگ مقاومت تبدیل کنیم.
امیر فهمیده بیانیه گام دوم انقلاب را ترسیم مسیر انقلاب اسلامی در دوران جدید و برای نسل جدید و جوان دانست که در آن همه اقشار مردم به ویژه رزمندگان و پیشکسوتان عرصه جبهه و جنگ نقش مهم و تعین کننده دارند.
وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای اعتلای جایگاه این دوران باارزش تلاش می کند، گفت: این مجموعه به صورت هیات امنایی اداره شده و ترکیبی از دولت، نیروهای مسلح و تشکل های مردم نهاد است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه برای انتقال فرهنگ و خاطرات دفاع مقدس باید پیشکسوتان این عرصه وارد میدان شوند، گفت: رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس با آموزه های دینی و الهی وارد جنگ شدند و توانستند با دستان خالی دشمن را شکست دهند.
جواد رحمتی فرهنگ معنوی ایثار و شهادت طلبی را رمز پیروزی ایران در دفاع مقدس خواند و افزود: هنوز هم با همان فرهنگ و مجاهدت می توان در برابر تهدیدهای ظالمانه دشمنان ایستادگی کرد و به پیش رفت.
وی استفاده از فناوری های نوین در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید و جوان طی سال های گذشته را ناکافی دانست و ادامه داد: دفاع مقدس دارای ظرافت ها و کیفیت بی نظیری بود که باید این مسایل با استفاده از زبان های مختلف هنری و علمی و منطقی به نسل جوان و آینده منتقل شود.
مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز با ارایه گزارشی از عملکرد مدیریت 5 ساله خود، گفت: ضبط و ثبت یکهزار و 450 ساعت از خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در این مدت به انجام رسید .
سردار عزت الله جعفری افزود: در این مدت برای 9 هزار و 500 دانشجوی 42 دانشگاه آذربایجان شرقی درس دفاع مقدس توسط 70 نفر از استادان این حوزه تدریس شد و در حال حاضر نیز تعداد 6 هزار و 500 نفر در حال تحصیل این درس هستند.
وی احداث 53 یادمان شهدای گمنام در استان را از دیگر اقدامات دوره مسئولت خود برشمرد که برای ساخت و تجهیز آنها 60 میلیارد ریال کمک مردمی جمع آوری و هزینه شده است.
جعفری به چاپ و نشر سالانه 30 عنوان کتاب توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی اشاره و اضافه کرد: وجود 10 هزار شهید، 22 هزار جانباز و 65 هزار رزمنده استان ظرفیتی بس عظیم و مهم برای توسعه نشر کتاب در این حوزه است.
به گزارش ایرنا، سردار جعفری پس از 38 سال حضور در عرصه دفاع مقدس و حوزه های فرهنگی به افتخار بازنشستگی نایل و از سوی سردار کارگر به عنوان مشاور رییس بنیاد در منطقه شمال غرب کشور منصوب شده است.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.