به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی نعمت زاده چهارشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند اظهار داشت: برگزاری نشست ها در مورد مسائل فرهنگی زمانی مفید است که خروجی داشته باشد و منجر به ارائه راهکار شود.
امام جمعه مرند با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در شهرستان گفت: طی سال های گذشته حدود 5 درصد در وقوع طلاق کاهش داشتیم، با این وجود آمار آسیب های اجتماعی همچنان بالاست لذا اقدامات و فرهنگ سازی های لازم باید در این خصوص انجام شود.
وی با بیان اینکه شهرداران باید سهم قانونی کتابخانه ها را پرداخت کنند، یادآوری کرد: روند کتابخوانی در جامعه با افت مواجه است و این با گذشته و تاریخ کشورمان که پرچمدار علم بود، سازگار نیست.
نعمت زاده اظهار داشت: سرمایه اصلی در هر جامعه علم است و جامعه ای که مطالعه در آن نباشد به بن بست می رسد.
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی مطالعه در شهرستان تاکید کرد: در اماکن عمومی و پر رفت و آمد شهر باید کتاب ها و مجلات مفید جهت استفاده عموم مردم ارائه شود.

**استفاده از فضای مجازی جهت بهبود وضعیت فرهنگی ضروری است
فرماندار شهرستان ویژه مرند نیز با بیان اینکه اکنون تغییر و تحولات در جهان به سمت استفاده از فضای مجازی رفته است، گفت: هنر این است تا از ابزار موجود از جمله فضای مجازی استفاده بهینه و برنامه ها و اهداف خود را طبق آن پیاده کنیم.
داود گرشاسبی تاکید کرد: اکنون که فضا، فضای رقابت است باید از مکان ها خارج شده و نهایت استفاده را از فضاها بکنیم.

**مرند رتبه اول استان را در طرح باشگاه های کتابخوانی دارد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند نیز با اشاره به برنامه های هفته کتاب در شهرستان گفت: دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان ، حضور در مدارس و اهدای کتاب و نواخته شدن زنگ کتاب در مدرسه «لاله های انقلاب» از جمله برنامه هایی است که همزمان با هفته کتاب انجام شده است.
مهران فرجی اظهار داشت: جام باشگاه های کتابخوانی با هدف آشنایی نسل جدید با مقوله کتاب در حال برگزاری است و مرند رتبه اول را در تعداد جام های ثبت شده در طرح باشگاه های کتابخوانی در استان دارد.
وی همچنین از برگزاری جشن کتاب جهت ترویج فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: مسابقه کتابخوانی عمومی با عنوان «هر شهروند یک کتاب» به زودی در مرند اجرا می شود.

**هفت هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی مرند هستند
رئیس کتابخانه عمومی مرند نیز در مورد وضعیت عمومی کتابخانه های شهرستان اظهار داشت: 10 کتابخانه عمومی در مرند، شهرهای اطراف و روستاها وجود دارد و 2 کتابخانه سیار نیز در روستاهای دولت آباد و دیزج حسین بیگ فعالیت می کنند.
نوروز پورعلی افزود: هم اکنون 180 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی و 20 هزار نسخه در 4 کتابخانه مشارکتی مرند موجود است و فضای کتابخانه های عمومی نیز در شهرستان 3 هزار و 200 مترمربع است.
وی در مورد اعضای کتابخانه عمومی نیز اظهار داشت: تا قبل از هفته کتاب 6 هزار نفر عضو کتابخانه بودند که در طول هفته کتاب با یک هزار نفر افزایش، به 7 هزار نفر رسیده است.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
9916/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.