رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان گفت: همایش ارتباط مؤثر، اهمیت هدف گذاری در زندگی و چالش‌های فضای مجازی با حضور گروه‌های مختلف مردمی و خانواده‌ها در سالن خلیج فارس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، مسعود میرزا پور اظهار داشت: در این برهه از زمان با توجه به گستردگی مشکلات مردم و ارتباط کیفی خانواده‌ها با فرزندان، ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌ها، بازگشت به ارتباطات سنتی و وقت گذاشتن برای کودکان و نوجوانان می‌تواند در شمار عوامل جلوگیری از ایجاد ناهنجاری‌ها در سطح جامعه باشد.

وی افزود: در این همایش نحوه ارتباط والدین با فرزندان، چگونگی برخورد با مشکلات، ایجاد عوامل انگیزشی در بهبود مسیر زندگی و راه‌های هدفمندی و هدف گذاری در زندگی بیان شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی هندیجان بیان کرد: یکی دیگر از مباحث عنوان شده در این همایش، تصحیح رفتارهای غلط والدین و بروزرسانی اطلاعاتشان در مواجهه با فرزندان بود.

وی گفت: یکی از علل عقب ماندگی کشورهای جهان سوم، دوری از آموزش و عدم برخورداری از روش‌های نوین تربیتی و اخلاقی است که خانواده‌ها می‌بایست برای آموزش فرزندان خود هزینه کنند تا در اثر بی توجهی به این امر دچار خسارت‌های جبران ‌ناپذیر نشوند.

میرزا پور عنوان کرد: همه خانواده‌ها و نهادهای اجتماعی در هندیجان باید بیش از پیش آموزش‌های سبک زندگی و مهارت‌های ارتباطی را فراگیرند تا بتوانند با دانش افزایی و به ‌روزرسانی خود، آینده روشنی برای فردای فرزندان خود رقم زنند.

وی ادامه داد: برگزاری این دوره مرهون دغدغه مندان، فعالان فرهنگی بود که فواید این دوره آموزشی موجب افزایش توانمندی خانواده‌ها در کنترل نظام خانواده و نحوه مدیریت بحران در مجامع خانوادگی و اجتماعی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان احساس رضایتمندی افراد شرکت کننده در این همایش را نویدی برای برگزاری دوره‌های تخصصی دیگری در زمینه ارتقاء سلامت فکری و بینش افراد خواند و تصریح کرد: حضور طیف‌های مختلف مردمی در این همایش سبب افزایش مهارت‌های فردی در پیشبرد اهداف اجتماعی با سطوح مختلف اجتماعی، خانوادگی و شخصی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.