به گزارش ایرنا محمد تقی شاکرمی روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان پلدختر با محوریت کاهش و پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی شهرستان پلدختر افزود: استفاده از فضای مجازی نیاز به فراهم کردن زیرساخت های لازم در حوزه های مختلف و رعایت شرایط سنی دارد.
وی اظهار کرد: فضای مجازی فضایی برای انعکاس جهانی اطلاعات در حوزه های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اعتقادی و فرهنگی است و هیچ مرزی نمی شناسد.
معاون پیشگیری از وقوع جرائم دادگستری لرستان افزود: با توجه به اینکه امروز تمرکز دشمنان بر حوزه اقتصاد است باید برای مقابله با تهدیدات سایبری در این حوزه طرح و برنامه ویژه داشته باشیم.
وی اضافه کرد: استفاده از این فضا باید به وسیله 2 بال مدیریت و نظارت و با توجه به فرهنگ اسلامی اعتقادات و سیره و روش اخلاقی صورت گیرد و منطبق با اهداف نظام باشد.
شاکرمی گفت: باید برای استفاده از فضای مجازی ابتدا به کودکان و نوجوانان آموزش دهیم و زیرساخت ها و آمادگی لازم را فراهم کنیم تا جامعه بتواند به صورت درست از این فضا استفاده کند.
وی با بیان اینکه اطلاعات خانواده ها برای استفاده از فضای مجازی بسیار ضعیف است، افزود: باید علم رسانه ای در حوزه فضای مجازی بیشتر شود.
وی اظهار کرد: امروز بیش از نیمی از جمعیت کشور ما با فضای مجازی بطور مستقیم سرو کار دارند که باید مخاطبان و کاربران از سرورهای داخلی استفاده کنند.
معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری لرستان افزود: لازم است قوانین خاصی در حوزه استفاده از فضای مجازی در کشور تصویب شود زیرا قاضی باید اسناد و مدارک لازم برای جرایم فضای مجازی را داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه مجازات کیفری در حوزه سایبری آخرین چاره نیست، گفت: در حال حاضر فقط در مواقع ضروری و با حکم مقام قضایی می توان با افراد برخورد کرد.
شاکرمی افزود: فضای مجازی رویداد رو به رشدی است و قلمرو وسیع و گسترده ای دارد که برای مواجهه با آن باید تمام ابعاد فرصت ها و تهدیدات آن را شناخت و آگاهانه از آن استفاده کرد
وی اظهار کرد: باید براساس نوع مخاطب در برابر تهدیدات فضای مجازی مصونیت بخشی راهبردی ایجاد کرد؛ همچنان که امروز خانواده هایی که خود را درگیر این فضا کرده اند بیشتر متحمل آسیب های اجتماعی شده اند.
معاون پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری لرستان افزود: خانواده ها باید با شناخت فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی و با علم رسانه ای در این حوزه با نظارت کامل به ویژه روی کودکان و نوجوانان وارد این فضا شوند.
شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است .
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7272/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.