به گزارش ایرنا، حسن اسماعیلی روز چهارشنبه در همایش آسیب های اجتماعی از تبیین تا مداخله بامحوریت اعتیاد و طلاق افزود: دولت و همه دستگاه های اجرایی بدنبال ساماندهی فضای مجازی در جامعه هستند.
وی اظهارکرد: توجه ویژه به پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضرورتی اجتناب ناپذیر است و باید از یافته های این برنامه برای کاهش معضلات جامعه نهایت استفاده برده شود.
فرمانداردیلم گفت: این شهرستان با توجه به بافت مذهبی، فرهنگی و سنتی در مقایسه با دیگر شهرهای کشور و استان در زمینه کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی موفق تر است.
رئیس دادگستری و شورای پیشگیری از وقوع جرم دیلم گفت: پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین یکی از وظایف قوه قضاییه است که شورای پیشگیری این شهرستان نشست های مستمری در این ارتباط برگزار کرده است.
محمدرضا بازهوایی افزود: ایجاد مهارت های اجتماعی و آگاهی بخشی در بین نوجوانان و جوانان و خانواده ها از آسیب های اجتماعی از اهداف برپایی این همایش است.
وی گفت: مبارزه با آسیب های اجتماعی مختص یک دستگاه و نهاد خاص نیست و آحاد جامعه بویژه خانواده ها در این زمینه نقشی مهم و اساسی می توانند ایفا کنند.
دادستان عمومی و انقلاب دیلم هم با اشاره به اینکه اعتیاد و طلاق و فضاهای مجازی در بسیاری از بزه ها بصورت مستقیم و غیرمستقیم نقش دارند، گفت: بالابردن سطح آگاهی و اطلاعات خانواده ها و جوانان بهترین و آسان ترین راهکار در برابر پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
حسین بازدرهوا افزود: آسیب های اجتماعی از چنان اهمیتی برخوردار است که سران سه قوه و دستگاه های مربوطه در حضور رهبرمعظم انقلاب جلسات متعددی برگزار و ایشان ارشادات لازم را برای مقابله با این معضل بیان کردند.
دادستان عمومی و انقلاب دیلم بیان کرد: پیشگیری از جرایم انتخاباتی، مبارزه با زمین خواری و صیانت از منابع آبی و شناسایی آسیب های اجتماعی از جمله اقدام های شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این شهرستان در سال جاری است.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.
6164/7215**
خبرنگار: محسن صادقی آزاد** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.