علی اکبر اسحاقی عصر روز پنجشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بابیان اینکه فرهنگ مطالعه کتاب باید در کودکی در خانواده ها رواج پیدا کند، افزود: والدین باید فرهنگ مطالعه کتاب را از زمان کودکی به فرزندان شان آموزش دهند .
وی مطالعه کتاب و کتابخوانی را موجب نشاط جامعه دانست و تاکید کرد: مطالعه کتاب باعث رشد و تعالی فرهنگی و فکری انسان می شود و نهادهای فرهنگی بیشتر باید به این مهم توجه داشته باشند.
اسحاقی به نقش آموزش و پرورش و حتی خانواده ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و یادآور شد: جامعه ای پویا و موفق است که فرهنگ کتابخوانی در آن رواج داشته باشد و توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دروازه ای برای رشد و توسعه است.
همچنین رئیس اداره کتابخانه های عمومی ابرکوه با ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های کتابخانه های عمومی گفت: ادارات و نهادها در برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی همکاری کنند.
قاسم برزگر با قدردانی از فرمانداری، بخشداری ها، ادارات فرهنگی و همراهی شهرداران ابرکوه و مهردشت در برگزاری جشنواره ملی کتابخوانی رضوی ، خواستار توجه بیشتر مسئولان به اجرای برنامه های هفته کتاب شد.
وی بابیان اینکه ایجاد شوق به مطالعه در کودک و نوجوان ، مهم ترین رسالت کتابخانه هاست یادآور شد : خدمات کتابخانه های عمومی به کودکان و نوجوانان، بسیار گسترده است .
وی بیان کرد: در مقایسه با سال گذشته، استقبال عمومی از کتابخانه های شهرستان با توجه به خدمات فرهنگی و آموزشی بیشتر شده است.
رییس اداره کتابخانه های عمومی ابرکوه گفت: هم اکنون 10 درصد جمعیت این شهرستان در کتابخانه ها عضویت دارند و این عدد در افق 1404 هجری شمسی به 35 درصد خواهد رسید.
وی اضافه کرد: در 6 ماهه نخست امسال 18 هزار نفر به کتابخانه ها مراجعه کردند و از خدمات آن مانند سالن مطالعه، عضویت و اینترنت بهره مند شدند.
شهرستان ابرکوه دارای هفت باب کتابخانه با 75 هزار و 200 نسخه کتاب است.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.