به گزارش ایرنا، حسام قربانعلی روز یکشنبه در اختتامیه هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی قزوین افزود: برپایی جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت و بستر بسیار مهمی برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه خصوصا برای قشر کودکان و نوجوانان است.
وی با بیان اینکه آمار پایین کتابخوانی برای کشوری با سابقه فرهنگی و تمدنی ایران تاسف بار است،اضافه کرد: فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما تنها در حد یک شعار باقی مانده و در صدا و سیما یا بیلبوردهای تبلیغاتی هیچ تلاشی برای ترویج آن نشده است.
قربانعلی با بیان این که بیشترین تبلیغ صدا و سیما منحصر و محدود به آشپزی شده است،اظهار داشت: کتابخوانی به قدری در جامعه ما مهجور مانده که حتی در دورترین روستاهای کشور تبلیغ مسایل دیگر تا عمق آن روستا نفوذ کرده اما خبری از کتاب و کتابخوانی نیست.
این مسئول با تاکید بر تغییر باورها و فضای فکری در حوزه انجمن های کتابخانه های کشور،گفت: انجمن ها از ارکان اصلی نهاد کتابخانه های عمومی کشور هستند و باید به صورت مستمر و مداوم تشکیل جلسه دهند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: بر اساس قانون نیم درصد از درآمد شهرداری ها باید به کتابخانه ها اختصاص یابد اما خیلی از شهرداری ها این موضوع را چندان رعایت نکرده اند.
قربانعلی با بیان اینکه هیچ گنجی بدون رنج و زحمت به دست نمی آید،افزود: نهاد کتابخانه ها به منظور ترویج و نهادینه ساختن فرهنگ کتابخوانی باید از همه ظرفیت های قانونی استفاده کند.
در پایان این مراسم از نفرات برگزیده جشنواره کتابخوانی رضوی در 2 بخش مکتوب و اکترونیکی تجلیل و قدردانی شد.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.