به گزارش خبرنگار ایرنا، در این بازار 95 نفر از زنان کارآفرین و سرپرست خانوار که از سوی نهادهای حمایتی و همچنین سازمان های مردم نهاد شناسایی شده اند محصولات تولیدی و خانگی خود را به معرض فروش گذاشتند.
فرماندار سنندج نیز با بیان اینکه این بازار می تواند به رونق اقتصادی در استان کمک کند، گفت: در زمینه تسهیلات در قالب مشاغل خانگی بانوان کارآفرین را مورد حمایت قرار می دهیم.
محمدابراهیم زارعی با تاکید بر تلاش رسانه ها بویژه صدا و سیما در زمینه معرفی این مکان به مردم و ترغیب و تشویق شهروندان به حضور در این بازار افزود: قطعا استقبال از این بازار زمینه ساز استفاده از سایر توانمندی های و ظرفیت های موجود استان خواهد بود.
شهردار سنندج در آیین گشایش این جمعه بازار اظهار داشت: این بازار با هدف توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و همچنین فراهم کردن زمینه لازم برای ارائه تولیدات خانگی بانوان کارآفرین راه اندازی شده است.
حشمت الله صیدی افزود: با توجه به اینکه نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می دهند و بنا به دلایلی در زمینه اقتصادی امکان رقابت با آقایان را ندارند این بازار می تواند شروع خوبی برای ورود این قشر به عرصه کار و فعالیت باشد.
وی تاکید کرد: محلی که برای این بازار در نظر گرفته شده با توجه به نزدیکی به هسته مرکزی شهر و همجواری با بازار می تواند در زمینه استقبال شهروندان تاثیرگذار باشد.
شهردار سنندج با بیان اینکه محصولاتی که در این بازار عرضه می شود تولیدات خانگی و صنایع دستی بانوان است و از کیفییت بالا و قیمت مناسب برخوردار است، از شهروندان خواست در راستای حمایت از این قشر و تولید داخلی استان مایحتاج خود را از این بازار خرید کنند.
صیدی با بیان اینکه حمایت از این بانوان می تواند به توسعه اقتصادی استان کمک کند ابراز امیدواری کرد با استقبال از این بازار زمینه دایر کردن چنین بازارهایی در دیگر مناطق شهر و استان فراهم شود.
رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در سخنانی اظهار داشت: این بازار فرصتی برای ورود بانوان به عرصه کار و فعالیت و مقدمه ای برای انجام فعالیت های بهتر و بیشتر در زمینه تولید و اشتغال است.
جلال شریعتی با بیان اینکه ایجاد اشتغال منجر به توسعه در حوزه های مختلف می شود، افزود: توسعه مشاغل خانگی با صرف کمترین هزینه بیشترین سودهی را خواهد داشت پس باید در این زمینه تلاش شود.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان و متولیان امر با فراهم کردن بستر توسعه صنایع دستی زمینه بازاریابی و فروش این محصولات را فراهم کنند، گفت: شورای شهر با تمام توان آمادگی دارد که از این بازار و تولیدات زنان کارآفرین حمایت کند.
مسئول انجمن مردمی دیاری ژیانی نیشتمان نیز که مدیریت این بازار را بر عهده دارد با تقدیر از شهرداری و سایر متولیان برای راه اندازی این بازار از مسئولان خواست با حمایت های خود زمینه ابجاد یک بازار دائمی برای بانوان را در سنندج فراهم کنند.
منیره محمدی افزود: بانوان توانمند زیادی داریم که می توانند در عرصه های مختلف به اقتصاد استان کمک کنند لذا انتظار می رود در آینده ای نزدیک این جمعه بازار به بازاری همیشگی تبدیل و در تمام روزهای هفته دایر باشد.
در این آیین تعدادی از مسئولان ادارات و نهادهای مختلف استان از جمله کمیته امداد، فنی و حرفه ای، جهاد دانشگاهی قول همکاری و حمایت از این بازار در زمینه های مختلف از جمله آموزش، اعطای تسهیلات را دادند.
جمعه بازار خاتون در پارکینگ طبقاتی عبدالعلی سنندجی واقع در خیابان فردوسی تقاطع شهیدان نمکی دایر شده و جمعه ها از ساعت 10 صبح تا 10 شب پذیرای شهروندان است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.