جی پلاس

اتفاق جنجالی دیدار فیروزجا چه بود؟/ حمایت ناکامورا با هشتگ "عدالت برای علیرضا"

سوپراستاد بزرگ آمریکایی و نفر اول رده بندی بلیتس جهان در توئیتر خود نسبت به اتفاق ناگواری که برگزارکنندگان برای فیروزجا رقم زدند، ابراز تاسف کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ علیرضا فیروزجا در حالی در دور پایانی رقابت های تاتااستیل به تساوی دست یافت که در وضعیت برنده بود ولی در نهایت بازی مساوی شد. اما این اتفاق به شکل طبیعی نیفتاد و ماجراهایی پشت آن بود.

داستان از این جا شروع می شود که زمانی که شش دیدار دیگر به پایان می رسد، داوران مشغول محاسبه امتیازشکنی شده و متوجه می شوند که فیروزجا حتی در صورت پیروزی به دلیل امتیازشکنی کمتر نمی تواند دیدار تای بریک را برگزار کنند و از همان لحظه در حالی که بازی فیروزجا تمام نشده به مقدمات برگزاری آن بازی اقدام می کنند. برگزارکنندگان نه تنها حاضر نمی شوند برای حفظ تمرکز فیروزجا اجازه دهند بازی او تمام شود، بلکه به او می گویند که باید جایش را عوض کند و بازی به میز دیگری منتقل شود تا آنجا بازی تای بریک برگزار شود! آنها تصمیم داشته اند دیدار تای بریک را روی میز 4 که در وسط تالار است برگزار کنند. این اتفاق دقیقا در لحظات حساس پایانی بازی رخ می دهد و علیرضا با از دست دادن تمرکز بازی برنده را با مساوی عوض می کند!

هیکارو ناکامورا، سوپراستاد بزرگ آمریکایی که با ریتینگ بلیتس خارق العاده 2900 بالاتر از کارلسن، نفر اول دنیاست در توئیتی نوشت: بعد از گذراندن تعطیلات آخر هفته همین الان به خانه رسیدم و شاهد یک شکست و یک اتفاق بد در تاتااستیل بودم که فردا در ویدیوی خود مفصل به آن اعتراض می کنم.

ناکامورا در پایان توئیت خود از هشتگ "عدالت برای علیرضا" (JusticeForAlireza#)استفاده کرده که این هشتگ بارها توسط کاربران توئیتر مورد استفاده قرار گرفته است. بسیاری با بازنشر این توئیت پرسیده اند که آیا اگر کارلسن بود باز هم برگزارکنندگان جرات می کردند به او بگویند میزش را عوض کند تا یک بازی دیگر آنجا برگزار شود؟

 

photo_2021-02-01_11-13-33

 

شخص دیگری نیز نسبت به این اتفاق ابراز شگفتی کرده و با طرح این پرسش که آخرین باری که دیدار تای بریک پیش از پایان بازی های دور آخر انجام شده کی بوده است؟ این مساله را شرم آور توصیف کرده است.

یک کاربر با تکرار توئیت عدالت برای علیرضا خطاب به او گفته: باید در چشم داوران زل می زدی و رک به آن ها می گفتی که اگر دوست ندارید ما بازی کنیم، سال دیگر ما را دعوت نکنید. بازیکنان شش هفت ساعت برای کسب پیروزی تلاش می کنند. شرم بر برگزارکنندگان!

به نظر می رسید برگزارکنندگان تاتااستیل که اسپانسر یکی از قدیمی ترین و معتبرترین مسابقات در هلند هستند، به اندازه ای از رسیدن دو هلندی به دیدار تای بریک ذوق داشته اند که نتوانسته اند حتی چند دقیقه صبر کنند تا لحظات پایانی بازی فیروزجا طی شود. آخرین باری که یک هلندی این تورنمنت را برده بود به 36 سال قبل بر می گشت!

  • Peyman ارسالی در

    You can definitely find that there is no justice even in European countries and they have to compensate for their fault and show their justice in future for ali reza.

دیدگاه تان را بنویسید