جی پلاس

دفاع جانانه فیروزجا برابر صدرنشین تاتااستیل در پیکار هفت ساعته! +تحلیل و جدول

علیرضا فیروزجا در یک بازی سخت و بسیار دشوار پس از هفت ساعت تفکر عمیق، موفق شد صدرنشین جدول تاتااستیل را متوقف کند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، دور دوازدهم و ماقبل پایانی رقابت های شطرنج تاتااستیل پیگیری شد. در مهم ترین دیدار فیروزجا برابر آنیش گیری سوپر استاد بزرگ هلندی و یکی از ده بازیکن برتر جهان قرار گرفت و توانست در دیداری سخت و دشوار پس از هفت ساعت تلاش به مساوی برسد. آنیش گیری دارای ریتینگ رسمی 2764 است که با عملکرد خوب در این مسابقات ریتینگش را به 2777 رسانده بود.

فیروزجا با در اختیار داشتن مهره سیاه توانست بازی را متعادل دنبال کند، اما از اواسط بازی اسب بدی که در مقابل فیل خوب حریفش داشت، باعث شد وضعیتش کم کم خراب شود. در ادامه آنیش گیری با بازی مسلط خود به برتری قاطعی دست یافت، اما در شرایطی که انتظار می رفت فیروزجا تسلیم شود او به دفاع و سرسختی اش ادامه داد.

در آخر بازی آنیش گیری چهار پیاده رونده داشت و کار برای دفاع بسیار سخت بود، اما فیروزجا به شکلی معجزه آسا با تلاش بسیار توانست برابر پیاده ها مقاومت کند و در نهایت بازی مساوی شد. تساوی و دفاع عالی فیروزجا تعجب مفسران رقابتها را بر عهده داشت چرا که تمامی آنها با قطعیت از برد آنیش گیری در اواسط بازی سخن می گفتند.

در این وضعیت فیروزجا به خوبی توانست بین رخ و اسبش هماهنگی ایجاد کرده و مانع از پیشروی پیاده های گیری شود. سوپراستاد بزرگ هلندی دریافت که راهی برای برد ندارد و به تساوی رضایت داد.

 

photo_2021-01-30_22-53-36

 

تنها پیروز دور دوازدهم هری کریشنا بود و با توجه به تساوی 5 دیدار دیگر دیدارها تغییری در بالای جدول پیش نیامد و همه چیز به دور پایانی کشیده شد. اگر فیروزجا می باخت ضمن از دست دادن شانس قهرمانی، باعث مسجل شدن قهرمانی آنیش گیری می شد، اما حالا گیری با 8 امتیاز از 12 بازی در صدر قرار دارد، اما سه بازیکن 7.5 امتیازی یعنی کاروانا، فیروزجا و فان فورست به شدت به روز پایانی امیدوارند، خصوصا فیروزجا که ویتاشک ناآماده را پیش رو دارد و با سفید هم بازی خواهد کرد.

 

photo_2021-01-30_23-06-26
برنامه دور آخر رقابت ها

 

 

photo_2021-01-30_23-04-12
جدول رده بندی در پایان دور دوازدهم (ماقبل پایانی)

دیدگاه تان را بنویسید