تهوع و معده درد، عوارض مصرف بیش از حد این ویتامین!

بسیاری از افراد از ویتامین‌ها به‌عنوان مکمل غذایی استفاده می‌کنند. در حالی که بهتر است تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای بدن خود را از طریق غذاهای کامل دریافت کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از هلث نیوز، مصرف ویتامین‌ها برای افرادی که باید مکمل رژیم غذایی داشته باشند مفید اما برخی از ویتامین‌ها ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد کنند. به‌عنوان‌مثال، ویتامین C باعث می‌شود بسیاری از افراد بعد از مصرف آن احساس ناراحتی کنند و علت این است زمانی که اسید اسکوربیک به تنهایی یا در دوزهای بالا مصرف شود به خوبی توسط بدن جذب نمی‌شود.

ایسنا نوشت؛ ترفند برای کاهش یا از بین بردن حالت تهوع پس از مصرف ویتامین C، یافتن مکملی با کیفیت بالاست که حاوی لیپیدهای فعال زیستی و بیوفلاونوئیدها باشد. این محصولات مانند بافرها عمل می‌کنند تا به بدن شما کمک کنند ویتامین C مکمل را بدون آسیب رساندن به روده، راحت‌تر جذب کند.

همچنین می‌توانید از مصرف این مکمل با معده خالی خودداری کنید، عملی که می‌تواند با بسیاری از ویتامین‌های دیگر نیز باعث تهوع شود. اگر اول صبح به سختی مکمل مصرف می‌کنید، ویتامین‌هایتان را با ناهار یا شام صرف کنید.

ویتامین C بیشتر به دلیل فواید آن بر سیستم ایمنی شناخته شده است اما این، قسمت کلیدی ویتامین و تنها بخشی از فواید آن است. ویتامین C که به نام اسید ال اسکوربیک نیز شناخته می‌شود، یک ویتامین محلول در آب است به این معنی که با ادرار مقادیر اضافی این ویتامین از بدن ما خارج می‌شود.

ویتامین C  برای تشکیل رگ‌های خونی، غضروف، ماهیچه‌ها و کلاژن در استخوان ضروری است. همچنین یک آنتی‌اکسیدان است که از سلول‌های ما در برابر رادیکال‌های آزاد مضر محافظت می‌کند.

ویتامین C در بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود و توصیه شده است که بزرگسالان بیش از ۲۰۰۰ میلی‌گرم در روز مکمل ویتامین C مصرف نکنند و محدودیت حدود ۵۰۰ میلی‌گرم ایمن و موثر است. عوارض جانبی جدی آن نادر است اما مصرف بیش از حد این ویتامین ممکن است باعث تهوع و مشکلات گوارشی شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید