مکان: کنتاکی، آمریکا/ منبع: رویترز

 

به گزارش جماران، گروهی از معترضان سیاهپوست به شدت مسلح با برگزاری تظاهرات در شهر «لوئیزویل» ایالت «کنتاکی» آمریکا خواستار اجرای عدالت درباره «برونا تیلور» زن سیاهپوستی شدند که ماه مارس با ورود پلیس به آپارتمانش کشته شد.

ده ها معترض که سلاح های نیمه خودکار و تفنگ های ساچمه ای در دست داشتند و لباس های سیاه شبه نظامی پوشیده بودند به تعداد زیاد به طرف چهارراهی رفتند که پلیس در آنجا برای جدا کردن گروه کوچک تری از معترضان مسلح و مخالف این گروه، موانعی قرار داده بود.

این شبه نظامیان سیاه پوست که خود را «ان اف ای سی» (NFAC) می نامند، خواستار اجرای عدالت در مورد تیلور 26 ساله هستند.

مأموران مبارزه با مواد مخدر که حکم ورود به خانه نداشتند، چهار ماه پیش وارد خانه تیلور که تکنسین فوریت های پزشکی در لوئیزویل بود، شدند و وی را به ضرب گلوله کشتند.

اداره پلیس لوئیزویل ماه ژوئن یک مامور دخیل در این حمله را برکنار کرد. فعالیت دو مامور دیگر پلیس هم به حالت تعلیق درآمد. با این حال هیچ اتهام جنایی ضد این سه نفر اعلام نشده است.

«جان جانسون» معروف به «جی قهرمان» رهبر گروه ان اف ای سی از مسئولان خواست بررسی درباره مرگ تیلور را تسریع و شفاف تر عمل کنند.

وی در سخنانی گفت: «اگر شما به ما چیزی نگویید، ما فکر می کنیم که شما کاری انجام نمی دهید.»

مرگ تیلور در حالی مورد توجه قرار گرفته است که مرگ «جورج فلوید» که در تاریخ 25 مه به واسطه خفگی در بازداشت پلیس مینیاپولیس کشته شد، به موضوع مهمی در اعتراض های سراسری به خشونت و غرض ورزی نژادی پلیس در نظام قضایی جنایی آمریکا تبدیل شده است.

گروه ان اف ای سی نخستین بار در 4 ژوئیه زمانی توجه ها را به خود جلب کرد که با تظاهرات در پارک کوهستانی در نزدیکی آتلانتا خواستار برچیدن مجسمه چهره کنفدراسیون به عنوان نماد نژادپرستی شده بودند.

پلیس اعلام کرد روز شنبه سه نفر از اعضای این گروه در لوئیزویل زمانی که سهوا از یک اسلحه گلوله شلیک شد به شکلی که جانشان در خطر نیفتاد زخمی و در بیمارستان بستری شدند.

شهر‌های مختلف آمریکا از جمله «لس آنجلس، اورگان، لوئیزویل، پورتلند، آستین و سیاتل» همچنان شاهد ادامه تظاهرات ضد نژاد پرستی و درگیری‌ های خیابانی است.

مقامات ایالتی آمریکا اعلام کردند، یک نفر بر اثر تیراندازی در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی در مرکز شهر «آستین» تگزاس کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

 

مکان: کنتاکی، آمریکا

منبع: رویترز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.