در آمریکا نخستین مورد از طاعون بوبونیک در یکی از ساکنان کلرادو ثبت شد.

 

به گزارش جماران به نقل از دنور پست،  مشخص شده است که در «کلرادو» یک سنجاب به طاعون آلوده شده است. او نخستین حامل طاعون ثبت شده در «موریسون» در نزدیکی «دنور» پایتخت ایالت کلرادو شد.

با این حال، پزشکان اطمینان دارند که هیچ دلیل جدی برای نگرانی وجود ندارد.

خاطرنشان می شود که این نخستین مورد عفونت انسانی در آمریکا از سال 2015 است. فرض بر این است که یک آمریکایی از طریق سنجاب آلوده شده است. فرد بیمار در حال حاضر بهبود یافته است.

در 14 ژوئیه، مشخص شد که در کلرادو، یک سنجاب به طاعون آلوده شده است. اما پزشکان خاطرنشان کردند که با احتیاطات لازم، خطر ابتلا به عفونت بسیار کم است، نه اینکه یک شیوع کامل را بخواهیم نشان دهیم.

در اوایل ماه ژوئیه، شیوع طاعون بوبونیک در غرب مغولستان، در نزدیکی مرز با روسیه ثبت شد. یک مرد 27 ساله و زنی به بیمارستان منتقل شدند (سن زن مشخص نشده است). زن در شرایط بحرانی قرار داشت. پس از این بیماری، این زن با 60 نفر به طور مستقیم و 400 نفر به طور غیر مستقیم در تماس بودند. مشخص شده است که علت این عفونت در حقیقت خوردن گوشت خام سنجاب توسط این دو ساکن مغولستان بوده است.

«طاعون بوبونیک» یک بیماری باکتریایی است که توسط کک های بدن جوندگان وحشی مانند سنجاب ها پخش می شود. طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، در صورت عدم درمان به موقع، طاعون بوبونیک می تواند یک فرد بزرگسال را در کمتر از 24 ساعت بکشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.