سخنگوی دولت خطاب به ظریف گفت: شما حق ندارید دلتان از نامهربانی‌ها و خصومت‌ها بگیرد، هر چه بیشتر خصومت کنند با شما بیشتر در دل و روح جامعه ایرانی جای خواهید داشت.

به گزارش جماران، علی ربیعی در برنامه گرامیداشت روز خبرنگار در وزارت خارجه،‌ اظهار کرد: بعد از برجام وقتی در اجلاس‌هایی حضور می یافتم در میان مقاماتی که در مسند سیاسی و اقتصادی بودند، بازتاب نگاه‌ و تغییر فضا ناشی از اقدامات ظریف و برجام را احساس می‌کردم.

وی گفت: در هیچ دوره‌ای این گونه کاخ سفید علیه ایران و دولت - ملت بسیج نشده بود و در هیچ دوره‌ای این‌گونه براندازان اسلحه به‌ دست داخلی در کاخ سفید به همراه دشمنان خارجی حضور نداشتند. در هیچ دوره‌ای دشمنان بر عملیات روانی علیه ایران اینگونه مسلط نشده بودند. امروز این خاک ما نیست که مورد هجوم قرار گرفته، بلکه معیشت‌ها و زیست کرامت انسانی مورد هجوم است.

سخنگوی دولت ادامه داد: امروز دشمن می‌خواهد در خانه و خانواده و افکار عمومی و بیمارستان‌ها دشمنی خود را ابراز کند. در عین حال باز هم فکر می‌کنم در هیچ دوره‌ای این طور افکار عمومی ما متوجه سیاست خارجی نبوده و افکار عمومی در معرض تناقض‌های با منفعت‌های کوتاه‌مدت وجود نداشته است؛ اما جامعه و افکار عمومی برای مقابله با خصومت‌ها به شدت تاب‌آور است.

ربیعی تصریح کرد: امروز ایران به تلاش‌های رسانه‌ای ما معطوف است و به درستی رسانه‌ها سربازان خط اول این مبارزه‌ هستند. کلاشینکف‌ها و تانک‌های چیفتن قلم‌ها و نوشته‌های ماست و اگر مرزی فرو بریزد از میان قلم‌های ما فرو ریخته است.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت که اجازه دهید از این فرصت استفاده کنم و بگویم امروز امنیت و تمامیت ارضی ما به فعالیت رسانه‌ها معطوف است.

ربیعی خاطرنشان کرد: ظریف هم یک رسانه است، هم تولید محتوا می‌کند و هم ابزار انتقال پیام است و هم مثل همه رسانه‌ها که در تولید محتوا تا انتقال پیام که دچار پارازیت می‌شود او هم دچار پارازیت می‌شود. اما باید پارازیت‌ها را از رسانه ملی بگیریم و نگدازیم پارازیت‌های داخلی کاری کند که این رسانه خوب و عظیم ما صدایش شنیده نشود.

وی در ادامه برای ظریف آرزوی موفقیت کرد و گفت: باید بگویم مردم شما و وضعیت جامعه را می‌فهمند. روز پنچشنبه هفته گذشته که آمریکا شما را تحریم کرد ما در میان جامعه خبری روز دیپلماسی عمومی را داشتیم؛ از این رو شما حق ندارید دلتان بگیرد و هر چه با شما بیش‌تر خصومت کنند در دل و روح جامعه ایرانی جای دارید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.