تیم ملی کشورمان در این بازی ها با غلبه بر تیم های مالزی، هنگ کنگ و عربستان سعودی و شکست مقابل تیم های قطر، بحرین و کره جنوبی به مقام پنجم رسید تا ضعیف ترین نتیجه هندبال ایران در بازی های آسیایی در چهار دوره گذشته رقم بخورد.
هندبال ایران در بازی های آسیایی 2006 دوحه قطر، 2010 گوانگ ژو چین و 2014 اینچئون کره جنوبی به ترتیب مقام های سومی، نایب قهرمانی و چهارمی کسب کرده بود.
حدود هفت ماه پیش نیز تیم ملی هندبال ایران در هجدهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در کره جنوبی به رتبه ای بهتر از پنجم دست نیافت و از کسب سهمیه مسابقه های قهرمانی جهان بازماند.
هندبال ایران پیشتر با کسب عنوان سومی شانزدهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در بحرین، برای نخستین بار به مسابقه های قهرمانی سال 2015 جهان در قطر صعود کرده بود.
«بهترین مربی دنیا را برای تیم‌ ‌ملی هندبال می آورم و به دنبال باندبازی نیستم. شایسته سالاری را در فدراسیون برقرار و از بهترین‌ ها در صدر فدراسیون استفاده می کنم»؛ این جمله ها را علی رضا رحیمی 17 اسفند 1395 پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون هندبال به زبان آورد.
وعده هایی که به گواه بسیاری از اهالی و کارشناسان هندبال با گذشت 1.5 سال هنوز عملی نشده است.
محمدرضا رجبی دبیر فدراسیون هندبال نیز اوایل اردیبهشت 96 در نخستین روز کاری خود گفت: اطمینان دارم با اتحاد و همدلی و همچنین برنامه های طراحی شده توسط رحیمی، بزودی جایگاه شایسته خودمان را در هندبال آسیا و جهان باز خواهیم یافت؛ اما این وعده هم همچنان معطل مانده است.
تیم هندبال جوانان ایران اوایل ماه گذشته نتیجه ای بهتر از پنجمی در شانزدهمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در عمان کسب نکرد و از صعود به مسابقه های قهرمانی جهان بازماند.
فارغ از ناکامی های پی در پی تیم های ملی ایران در آسیا، اعزام دبیر و داماد رئیس فدراسیون هندبال به دوره مربیگری پیشرفته در ژاپن و انتخاب بحث برانگیز این 2 نفر به عنوان مربی تیم ملی اعتراض و گلایه های شدید تعدادی از کارشناسان و بزرگان هندبال را به دنبال داشت.
معرفی دختر رئیس فدراسیون به عنوان عضو کمیته قضایی کنفدراسیون هندبال آسیا، استفاده از مربیان یک منطقه خاص در تیم های ملی رده های سنی مختلف و حذف شائبه برانگیز تعدادی از بازیکنان مطرح و شاخص از تیم ملی، دیگر مواردی است که سبب دلخوری و واکنش جمعی اهالی هندبال در کشور شده است.
رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی در ماه های گذشته بارها و بارها از فقدان برنامه ریزی و مدیریت سنتی در فدراسیون هندبال که نمونه بارز آن تکرار معطلی در انتخاب سرمربی خارجی تیم ملی هندبال بود، هشدار دادند اما به آنها بی توجهی شد.
رئیس فدراسیون هندبال بازنشسته وزارت ورزش و جوانان است و در صورت اجرای قانون منع بکار گیری بازنشستگان خواسته یا ناخواسته باید از این فدراسیون خداحافظی کند.
امید می رود مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با بررسی همه جانبه مسائل با بهره گیری از نظرهای کارشناسان و منتقدان به بررسی و ارزیابی عملکرد فدراسیون هندبال و وعده های مسئولان آن بپردازند و برای پایان دادن به ناکامی های هندبال ایران چاره اندیشی کنند.
تیم هندبال نوجوانان ایران از 22 شهریور ماه 97 در هشتمین دوره مسابقه های قهرمانی نوجوانان آسیا و انتخابی قهرمانی جهان با تیم های قطر، ژاپن و امارات متحده عربی همگروه شد؛ چهار تیم برتر به مسابقه های قهرمانی جهان صعود می کنند.
رئیس فدراسیون هندبال اعلام کرده که به این تیم بسیار امیدوار است اما برخی کارشناسان و منتقدان هندبال معتقدند، هر چند هندبالیست های نوجوان از استعداد و توانمندی های مطلوبی برخوردارند اما با روند کنونی مدیریتی در فدراسیون هندبال کسب نتیجه مطلوب توسط این تیم در برهه کنونی بسیار دشوار خواهد بود.
7532 / 2047/
خبرنگار ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.