محمد زاده رحمانی روز سه شنبه در بازدید از یک طرح لوله گذاری و یک واحد در حال ساخت فرآوری محصول خرما به ایرنا اظهار کرد: 20 میلیارد ریال کمک دولتی رایگان به طرح ایزولاسیون و لوله گذاری چاه ها در سال 97 اختصاص یافت و حدود 130 هکتار از باغ ها و اراضی زراعی را زیرپوشش قرار خواهد داد.
وی صنایع جانبی و تبدیلی خرما و فرآوری آن را از جمله ضرورت ها با توجه به وجود ظرفیت های موجود در بافق دانست و گفت: 2 واحد تولیدی در شرف تکمیل است و سال آینده محصول خرما باغداران برای ذخیره سازی و فرآوری محصول خریداری خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای اجرای یکی از این طرح ها افزون بر 30 میلیارد ریال اختصاص یافت، بیان کرد: تکمیل مرحله نخست طرح صنایع تبدیلی که امروز بازدید شد، حدود 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از طریق تسهیلات توسعه اشتغال روستایی تامین اعتبار شد و در اختیار مجری طرح قرار می گیرد.
فرماندار بافق، خرما را یکی از محصولات عمده تولید شهرستان دانست و افزود: با اقدام های صورت گرفته به ویژه اصلاح باغ های خرما و نخل ، سال به سال بر میزان تولید این محصول گرمسیری افزوده می شود.
سطح زیرکشت خرما در بافق 2هزار و 300 هکتار است که یکهزار و 400 هکتار آن به خرمای بومی و بقیه از ارقام کبکاب، زاهدی و پیارم و مقداری مضافتی است که پاجوش درخت از برازجان بوشهر منتقل و کشت شده است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.
7543/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.