علیرضا طاقه باف روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده 40 طرحی که امسال به بهره برداری می رسد برای یکهزار و 200 نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.
وی با بیان اینکه تاکنون 15واحد آن به بهره برداری رسیده افزود: افزایش جذب مواد خام در این 15 واحد به میزان 165 هزار تن، کاهش 17هزار تنی ضایعات و شرایط اشتغال برای 519 نفر با سرمایه گذاری یکهزار و 24 میلیارد ریال در این طرح ها فراهم شده است.
مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی یزد عمده فعالیت و اهداف این مجموعه را ایجاد ‌صنایع تبدیلی وتکمیلی و فرآورده‌های محصولات کشاورزی اعم از باغی، زراعی ودامی اعلام کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود استان و تنوع محصول، صنایع تبدیلی به‌ خصوص پسته و خرما و صنایع جنبی ‌آن، تولید و فرآوری محصولات کنجدی ، بسته بندی محصولات گلخانه ای، فرآورده‌های لبنی، مجموعه کارخانجات خوراک دام وطیور، کشتارگاه های صنعتی دام و طیور، بسته‌بندی آجیل و خشکبار و تولید خوراک های آماده و نیمه آماده در استان ایجاد شده است.
طاقه باف با بیان اینکه ارزش افزوده و بهره وری در بخش کشاورزی تاثیر فراوان در افزایش صادرات غیرنفتی دارد تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی برای سه هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد شده است که این امر ادامه دارد.
وی یادآور شد: رفع تحریم ها یکی از مهمترین عوامل شکوفایی صنایع تبدیلی و تکمیلی بود که پس از برداشته شدن تحریم ها و از سال 94 شاهد رشد 47 درصدی سرمایه گذاری و رشد 55 درصدی اشتغالزایی نسبت به مدت مشابه 93 بودیم.
به گفته این مسئول ، ازسال 92 تاکنون به ‌منظور توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی استان تعداد 448 فقره جواز تأسیس با اشتغال هفت هزار و 939 نفر صادر شده که از این تعداد 124 فقره با اشتغال مستقیم 2 هزار و 500 نفر و غیرمستقیم بیش از یکهزار نفر به بهره برداری رسیده است.
66 درصد سطح اراضی قابل کشت استان به محصولات باغی اختصاص دارد و این استان در تولید محصولات پسته ، انار و زرد آلو به ترتیب رتبه سوم ، چهارم و ششم کشور و در محصولات گلخانه ای رتبه نخست را دارد.
سالانه از سطح 158 هزار و 565 هکتار اراضی قابل کشت استان یزد بیش از یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود.
1968/ 6197 خبرنگار:محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.